Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Az egészséges táplálkozás alapjai
A foglalkozás célja az egészséges táplálkozás fontosságának, elemeinek megbeszélése volt. A helyes táplálkozás ismeretének bővítése. A reklámok felelősségének tudatosítása. A táplálék piramis elemzése. A foglalkozás befejezéseként feladatlapok megoldásával, átbeszélésével összegeztük a megbeszélteket.
Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Járj utána! Érdekességek az EU-ról
Érdekességek, tudósok, művészek, akik az EU-hoz köthetőek. Az Európai Unió tagországaiban született vagy ott alkotó, híres ember munkásságát idézzük fel. Járjanak utána, kire vonatkoznak a megállapítások! Megoldásként helyes sorrendben jegyezzék le a művészek, tudósok, feltalálók nevét! Egyéni feladatmegoldások feladatlapon, számítógép segítségével.
Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A számfogalom fejlesztése, alakítása a műveletek alaptulajdonságainak alkalmazásával. A halmazműveletek és a logikai műveletek kapcsolata egyszerűbb feladatokban. A skatulyaelv alkalmazásával megoldható feladatok. Ezen a foglalkozáson az interaktív táblát is használtuk. Nagyon élvezték a gyerekek. Szívesen használják a táblát.
Nyelvi foglalkozás – angol
A gyerekekkel ismertettem az új tanév elvégzendő feladatait. Átismételtük az eddig tanultakat, különböző nyelvi játékokkal, majd az előző félévben tanult dalok közül kiválaszthatták azt, ami a legkedvesebb volt számukra. Ezt a dalt énekeltük el többször is. A gyerekek nagyon várták a foglalkozást, szívesen kapcsolódtak be a játékokba, észrevétlenül is tanultak, beszéltek angolul. A foglalkozás jó hangulatba telt, mindenki kivette a részét a munkából.
Nyelvi foglalkozás – német
Folytattuk az előző heti foglalkozásunkat.
Kedvenc témával zártuk a tavalyi évet, és ezzel is kezdtük újra. A foci segítségével újra ráhangolódtunk a német nyelv használatára. Felelevenítettük a témához kapcsolódó szókincset, ennek segítségével rövid nyári élménybeszámolókat adhattak. Akik hajlandóak német sportközvetítéseket nézni, illetve német nyelven játszani a számítógépes játékokat, ők leleményesebben tudtak a témához hozzászólni. Az interneten németül rákerestek kedvenceikre, és néhány szavas kvízfeladványokat készítettek egymásnak.