Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Tápanyagok, vitaminok megismerése
Az egészséges táplálkozás témájának folytatásaként a tápanyagokról, vitaminokról beszélgettünk. Frontális munkával dolgoztuk, kivetített bemutatón keresztül elemeztük a tápanyagokat, majd a vitaminokat. A gyerekek nagyon tájékozottak voltak, sok példával egészítették ki a foglalkozást.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Kislexikon az EU-ról
A feladat kislexikont készítése volt a számítógép szövegszerkesztője és Internet segítségével. Címszavakat gyűjtöttek adott kifejezésekre. Ezek a következők: Európai Parlament, hivatalos nyelvek, Európa-nap, euró, Európai Bizottság! A szó cikkeknek tömöreknek, lényegre törőnek kellett lenni! A feladatot ügyesen oldották meg, néhányan még plusz kifejezést is kértek. Hasznos, jó foglalkozás volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A gyerekek örömmel vesznek részt a foglalkozáson. Szívesen dolgoznak csoportban és párban is. Ezeknek a matematika foglalkozásoknak célja, plusz lehetőség biztosítása a kiemelkedő képességű, gyerekeknek, akik szívesen foglalkoznak a matematikával. Ezen a foglalkozáson a logikus-és kreatív gondolkodás fejlesztésén kívül a következő készségeket szeretném fejleszteni: lényegkiemelés, memória, koncentráció.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozás címe „Fruits and vegetables”. A gyerekek miután megismertek néhány zöldség és gyümölcs nevét játékos feladatokat kaptak. Például keresztrejtvényt fejtettek, kakukktojást kerestek, összekevert betűkből rakták ki a nevüket, képek alapján osztályozták őket. A foglalkozáson páros munkával dolgoztak, így egymást segíthették. A foglalkozás jó hangulatban telt, mindenki szívesen végezte a feladatokat.
Nyelvi foglalkozás – német
Jól bevált szokás szerint az évszakok elején feldolgozunk egy az évszakhoz kapcsolódó szöveget. A gyerekek számára ismerősek már a feladatok, a téma feldolgozásának menete. Ezért többen szinte teljesen önállóan dolgoznak már, és a lassabban haladók is egyre rutinosabbak. A szókikérdezőt vannak, akik szívesen oldják meg párosan, és így is kérdezik ki egymást. A színes képhez az ügyesebbek készítenek önálló képleírást, amit egymásnak is elmondanak. Van, aki próbálja a feladatot minél rövidebb idő alatt megoldani másodszor.