Heti foglalkozások 24.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

A száj ápolása

Az egészséges életmód feldolgozását célzó foglalkozás keretein belül a száj ápolásáról beszélgettünk. Közösen dolgoztuk fel a témát. Egy bevezető kisfilm megnézése után elemeztük azt, majd egy tesztet töltöttek ki a gyerekek. Ezt kiértékeltük, közben átbeszéltük az adott helyes választ.

Jó hangulatú, tartalmas foglalkozást zártunk.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

EU-s országok. Térképes kvízjáték

A foglalkozás a számítógépes teremben volt. Interneten elérhető térképes kvízjáték segítségével ismerkedhettek a gyerekek az EU országaival. A játék nemcsak az országok keresésével, hanem fővárosok, városok, folyók, zászlók beazonosításával is segítette az eddigi foglalkozásokon szerzett információk elmélyítését. A gyerekek szívesen végezték a feladatokat.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

Tapasztalatszerzés kombinatorikai feladatoknál az összes eset rendszerezett felsorolásában. Totózással, lottózással, számjegyekkel kapcsolatos, kártyajátékokkal kapcsolatos egyszerűbb kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. Logikus gondolkodásuk fejlődik. A gyerekek örömmel vesznek részt a munkában. Nem riasztja el őket egy nehezebb feladat megoldása. 4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett a legjobban az órán? Jó hangulatban telt az óra.

Nyelvi foglalkozás – angol

A foglalkozás címe: Do you like? Átismételtük az előző foglalkozáson tanult zöldségek, gyümölcsök és ételek neveit. A nyelvtani szabály megismerése után a gyerekek egymást kérdezték, ki mit szeret. Ezután játékos feladatokat, keresztrejtvényt, mondatok kiegészítését végeztük el. A foglalkozás végére mindenki megértette és használni tudta ezt a nyelvtani szabályt.

A gyerekek nagyon várták a foglalkozást, szívesen kapcsolódtak be a játékokba, észrevétlenül is tanultak, beszéltek angolul. A foglalkozás jó hangulatba telt, mindenki kivette a részét a munkából.

Nyelvi foglalkozás – német

Az évszak témái sok feladatot tartalmaznak, így jut bőven belőlük a második alkalomra is. Ilyenkor a gyorsabbak már meg tudják oldani a „Lückentext”-et. A hosszú szöveg gazdag szókincs bővítésre ad lehetőséget, illetve a szövegértési és szövegalkotási kompetenciák is hatékonyan fejleszthetők általa. A gyerekek nagyon szeretik a „Wortversteckpiel/szóbújócska” játékot. Ezzel nagyon jól építhető a nyelv szerkezete: a legkisebb szóelemektől a szószerkezeteken át a bővített mondatokig is eljutunk.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.