Heti foglalkozások 26.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Tisztálkodás helyesen

A tisztálkodásról, annak fontosságáról, a helyes módszerekről szólt a foglalkozás. Egy teszt kitöltésével kezdtünk, ennek kérdései a tisztálkodáshoz tartozó összes területet körbejártak. Utána egyenként átbeszéltük a kérdéseket. A gyerekek hozzászólásaikkal személyes tapasztalataikkal hozzájárultak a téma kielemzéséhez. Beszéltünk a napi tisztálkodásról, a ruhaneműk tisztán tartásáról, tisztálkodási szerekről, azok helyes használatáról.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Az EU-s országok gasztronómiája

Az előző foglalkozáshoz hasonlóan párban dolgoztak a gyerekek. A párok húztak egy országot maguknak, ennek az országnak keresték meg a jellegzetes ételeit, annak receptjét, képeket hozzá. Nagyon élvezték a keresést, és az ételek bemutatását.

Hasznos, vidám, jó foglalkozás volt.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 5 ember kézfogással bemutatkozik. Hány kézfogás van? A feladat eljátszása. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a megoldásforma.4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük.

Nyelvi foglalkozás – angol

A foglalkozáson angol társasjátékkal játszottunk. A játék szabályainak megismerése után, négy fős csoportokat alkottunk. Két fordulót játszottak a társasjátékkal, a második fordulónál kicsit nehezítettem a szabályokon, így izgalmasabbá vált a játék. A csoportmunkával a gyerekek egymást segítették. A foglalkozás jó hangulatban telt, mindenki szívesen végezte a feladatokat. Nagyon örültek a társasnak.

Nyelvi foglalkozás – német

Októberben a felső tagozatosokkal egynapos kirándulást tettünk Budapestre. Erről minden osztályban szoktunk németül beszélgetni vagy fogalmazást írni. Ezen a foglalkozáson ennek a beszélgetésnek a szókincsét megalapoztuk, ill. a kapcsolódó szöveg segíti a szemléletformálást, hogy egyáltalán hogyan is közelíthető meg egy ilyen téma, milyen részletekre érdemes figyelni. Budapest látnivalóinak német nevét is megkeresték, egyelőre felsorolás szintjén elmondták, hol jártak, milyen közlekedési eszközöket használtak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.