Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Balatonszentgyörgyi iskola megismerése
November 22-én érkezik hozzánk a Balatonszentgyörgyi Dobó István Általános Iskola 30 diákja testvériskolai látogatásra. A novemberi első két foglalkozást arra használjuk, hogy megismerjük Balatonszentgyörgyöt, és az iskolát. Ezen a foglalkozáson képeket vetítettem a településről, és a fontosabb jellemzőivel, jellegzetességeivel ismertettem meg a tanulókat. Közben kérdeztek, így sokféle dologról szót ejtettünk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Fővárosok bemutatása, bemutató készítése
A novemberi hónap foglalkozásait az EU-s országok fővárosainak megismerésével töltjük. Minden tanuló kihúzta egy főváros nevének a kártyáját, erről készít bemutatót. A B komponens diákjai már magabiztosan használják a Power Point programot, informatika órán szerzett tapasztalataiknak köszönhetően. A foglalkozáson elkezdték a bemutató készítését, információgyűjtést.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A számfogalom fejlesztése, alakítása a műveletek alaptulajdonságainak alkalmazásával. Műveleti tulajdonságok gyakorlása történt a foglalkozáson. Nevezetes számhalmazokról beszélgettünk. A természetes számok halmaza, összetett számok, prímszámok, négyzetszámok. oszthatósági feladatokat gyakoroltunk, oszthatósági szabályokat alkalmaztuk. Szöveges feladatokat oldottunk a legnagyobb közös osztó, legkisebb közös többszörös ismeretére építve. Sorrend, kerekítés, becslés is előkerült. Számolási eljárásokat egyszerűsítő módszerekkel is foglalkoztunk. Nagyon élvezték a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozást az informatika teremben tartottam. A British Council honlapján oldottak meg a gyerekek interaktív feladatokat az ételekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel kapcsolatosan. A gyerekek eddig nem ismerték ezt a honlapot, újdonság volt számukra. Nagyon élvezték a feladatok érdekességét, változatosságát, sokszínűségét. Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is örömmel ellátogatnak erre az oldalra.
Nyelvi foglalkozás – német
Ezen a foglalkozáson a Lingolia internetes tananyag 2. részével dolgoztak a gyerekek, mindenki a saját egyéni tempója szerint. Az ügyesebbek a szövegek pontosabb megértésére, illetve egyszerűbb közléselemek önálló felhasználására is törekszenek. A digitális szótár használatot is gyakoroljuk, igyekszem megismertetni velük az előnyei mellett a korlátait is. Párban is dolgozhatnak, így sokkal motiváltabban oldják meg a feladatokat, és sokkal több szóbeli interakcióra is lehetőség nyílik ezáltal.