Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Somogyvári EGYMI megismerése
November 27-én látogatást teszünk a Somogyvári EGYMI-ben. Ezt a foglalkozást a település és az intézmény bemutatására szántam. A gyerekek örültek a feladatnak, mert a Balatonszemesen nyáron együtt táboroztunk 20 somogyvári gyerekkel. Mivel együtt utaztunk haza, némi betekintésük volt a település elhelyezkedésébe. Az előző foglalkozásokhoz hasonlóan ezen a foglalkozáson frontális munkával ismerkedtek a településsel. Bemutató anyagot vetítettem, közben beszélgettünk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Fővárosok bemutatása, előadások
A következő két foglalkozást a fővárosok bemutatására szánjuk. A gyerekek levetítették a bemutatójukat, elmondták a hozzátartozó információkat. Néhányan nagyon izgultak, de hasznos és fontos, hogy mások előtt tartsanak előadást, merjék megmutatni magukat.
Szép munkák készültek.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
Elsőfokú egyenleteket oldottunk le következtetéssel, lebontogatással, mérlegelvvel, grafikus módszerrel. Egyszerűbb egyenleteket próbálgattunk. Egyszerűbb, gyakorlati példákkal kapcsolatos feladatokat oldottunk. Újdonság volt az ismeretlen bevezetése. Egyszerűbb bizonyítási feladatokat oldottunk. Egyszerűbb sorozatokat, szabályjátékokat játszottunk. A függvényszemlélet fejlesztése volt az elsődleges cél. Nagyon szívesen vettek részt a munkában. Jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson cselekvéseket tanultunk. A bemutatott igéket ezután egy keresztrejtvényben kellett megkeresni. Ezután következett a can/can´t bevezetése. Mindenki elmondta, hogy meg tudja-e csinálni az adott cselekvést vagy nem. A hallottakat egy táblázatban rögzítettük, amit majd a következő foglalkozáson fogunk felhasználni. A gyerekek élvezték az órát, örültek, hogy egyre több dolgot tudnak elmondani magukról angolul.
Nyelvi foglalkozás – német
Ma érkeztünk el a budapesti kirándulás leírásához. Az előző foglalkozások alapján ötletrohammal „Wortigel”-t (gondolattérképet) készítettünk, vázlatot írtunk majd ez alapján elkezdtünk mondatokat alkotni. Komoly feladatot jelent ilyenkor a tanult nyelvtani szabályok alkalmazása. Ilyenkor arra törekszem, hogy a gyerekek minél több önálló munkával, segítő szempontok alapján egyéni ill. önkorrekcióval dolgozzanak. A mai foglakozáson így a kirándulásnak kb. a felét tudtuk megfogalmazni.