Tematikus foglalkozás – “A” komponens
december 5.
Mikulás az Eu országaiban
Mivel mikulás napja közeleg, érdekesnek gondoltam az ehhez kapcsolódó, különböző országokban kialakult hagyományok megismerését. Először a történelmi háttérről beszélgettünk. Ezután Európa területein kialakult különbségekről, érdekességekről beszélgettünk. Előzetes feladatként két csoportban gyűjtöttek anyagot a témáról, ezt kivetítettük, el is mondták a hozzátartozó informáviókat.
Nagyon érdekes volt a foglalkozás, a gyerekek is nagyon élvezték.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
December 05.
Az önkéntesség fogalma, tartalma
A foglalkozáson az önkéntesség témájával foglalkoztunk. Erről már hallottak a gyerekek Kiss László előadásán, fel is idéztük az ott hallottakat. Sok mindenre emlékeztek a gyerekek. A foglalkozás első felében kötetlenül beszélgettünk az önkéntességről, majd az Internet segítségével pontosítottuk a fogalmat és a tartalmát. Egy oldalas dokumentumban gyűjtötték az információkat, majd megbeszéltük azokat.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2018. 12.06.
Egyenleteket oldottunk meg mérlegelv segítségével. Mérlegeket vittem be, és arra pakolhatták a tolltartójukat, különböző tárgyakat, és az egyensúly fenntartása mellett szedegették le a tárgyakat. Ezzel a játékos, szemléletes módszerrel közelebb vittem őket a megoldáshoz. Nagy lelkesedéssel pakolgatták a mérleg serpenyőire a különböző tárgyakat. Igen jó hangulatban telt az óra. Remélem, hogy mérleg nélkül is menni fog az egyenletmegoldás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2018. december 3. A/1/7.
A foglalkozás elején átismételtük az előző órán tanultakat, majd a kitöltött táblázatot használták a gyerekek. A táblázat jelzései alapján mondatokat kellett írniuk, ki melyik cselekvést tudja elvégezni és melyiket nem. Ezután a cselekvésekhez kapcsolóan egy társasjátékot játszottunk, az volt a győztes, aki a leghamarabb végigmegy a pályán. A gyerekeknek tetszett a foglalkozás, mindig örülnek az új játékoknak, szívesen versenyeznek egymással.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 12.03.
Ma az előző alkalommal megkezdett munkát folytattuk. Igyekszem egyre kisebb mértékben részt venni a szövegalkotásban. Egy kedvelt formája ennek a „Nem vagyok itt” játék, amikor csak egymással vitathatják meg a kérdéseiket. Én csak a folyamat legvégén „érkezek vissza”, és véleményezem a megalkotott szöveget és a vita egyes részleteit. A fogalmazás elkészülte után vázlatszerűen kérdéseket alkotunk, amelyek segítségével az ügyesebbek megpróbálják elmondani a tartalmat. Ehhez a kiránduláson készült fotókat is természetesen segítségül hívjuk.