Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018.12. 12.
Önkéntesség Magyarországon
Az előző foglalkozás témáját felelevenítve az önkéntesség azon formáit gyűjtöttük össze, amelyekkel Magyarországon is találkozhatunk. Az általam összegyűjtött anyagot vetítettem ki, és megbeszéltük azokat. A gyerekek meglepően sok információval rendelkeznek a témával kapcsolatban. Saját ismeretkörükből, családból is sok példát hoztak, meséltek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018.12.10.
Társasjáték tervezése
Négyes csoportokban dolgoztak a gyerekek, a feladat Európai Unióval kapcsolatos társasjátékot tervezzenek. Az eddigi foglalkozásokon kapott információk felhasználásával tervezték a felületet, a szabályokat. Úgy gondolom izgalmas feladatot kaptak, látszott a csoportok munkáján: vitatkoztak, ötleteltek. A foglalkozás végére minden csapatnál nagyjából összállt a terv, legtöbben el is kezdték a kivitelezést.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2018.12.07.
A mai foglalkozáson is egyenleteket oldottunk meg, de egy másik módszerrel. Ez a lebontogatás módszere. Ez nem volt annyira szemléletes, mint a mérlegelv, de sikerült minden tanulónak elsajátítani ezt a módszert. Izgatottan várták a foglalkozást, és nem kellett csalódniuk, mert valóban pörgős óra volt. Mindenki elégedetten távozott. Jó hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2018.december 10. A/2/7.
A foglalkozás elején átismételtük az előző órán tanultakat, majd a kitöltött táblázatot használták a gyerekek. A táblázat jelzései alapján mondatokat kellett írniuk, ki melyik cselekvést tudja elvégezni és melyiket nem. Ezután a cselekvésekhez kapcsolóan egy társasjátékot játszottunk, az volt a győztes, aki a leghamarabb végigmegy a pályán. A gyerekeknek tetszett a foglalkozás, mindig örülnek az új játékoknak, szívesen versenyeznek egymással.
Nyelvi foglalkozás – német
A/1. 12.10.
Ma az előző alkalommal megkezdett munkát folytattuk. Igyekszem egyre kisebb mértékben részt venni a szövegalkotásban. Egy kedvelt formája ennek a „Nem vagyok itt” játék, amikor csak egymással vitathatják meg a kérdéseiket. Én csak a folyamat legvégén „érkezek vissza”, és véleményezem a megalkotott szöveget és a vita egyes részleteit. A fogalmazás elkészülte után vázlatszerűen kérdéseket alkotunk, amelyek segítségével az ügyesebbek megpróbálják elmondani a tartalmat. Ehhez a kiránduláson készült fotókat is természetesen segítségül hívjuk.