Tematikus foglalkozás – “A” komponens
December 19.
A karácsonyi ünnepkör
Az előző foglalkozáshoz kapcsolódva a karácsonyról beszélgettünk. Magával az ünneppel, történeti hátterével, a kialakult hagyományokról. Ezután beszélgettünk az önkéntes szervezetek szerepéről, a gyűjtésekről, a rászorulók ajándékozásáról. Megbeszéltük, hogy ilyenkor különösen fontosak ezek a feladatok, a lehetőségekről, ami mindenkinek adott.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
December 19.
Karácsony az EU országaiban
A karácsony ünnepköréről, történeti hátteréről, a kialakult hagyományokról beszélgettünk.
Ezután a különböző országokban, területeken kialakult különbségekről, érdekességekről beszélgettünk. Képeket vetítettem, zenét is hallgattunk.
Kellemes időt töltöttünk együtt, kicsit megalapozva az ünnepi hangulatot.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2018.12.20.
A mai foglalkozáson egyszerűbb sorozatokat, szabályjátékokat alkottunk. A gyakorlati életből vettük a példákat. Triviális példák a csupa azonos elemből álló konstans sorozatok, hiszen ezekben két szomszédos elem különbsége mindig 0; a legegyszerűbb nem triviális példák a természetes számok sorozata (0, 1, 2, 3, 4, 5, …) vagy a páros számok sorozata (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, …). Szívesen vettek részt a foglalkozáson.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozást egy mondókával kezdtük, ami az idővel volt kapcsolatban, mert az óra témája az idő mérése volt. What is the time? Megtanultuk, hogyan kell elmondani, hány óra van. A szabályok leírása után a gyakorlás következett. Először közösen dolgoztunk, egy óratáblán változtattuk a mutatók állását, majd párokban folytatták a munkát. Szituációs játékokat játszottunk, hogy valaki megkérdezi tőlük, mennyi az idő. A gyerekeknek tetszett az óra, mozgalmas volt, mindenki elsajátította az új ismereteket.
Nyelvi foglalkozás – német
Karácsony közeledtével új aktuális témánk a karácsonyi ünnepkör. Szótérkép segítségével felelevenítettük a már meglévő szókincset, ami mindig lehetőséget ad az egymástól tanulásra is. Ezután elénekeltünk két ismert télapódalt, aminek szintén aktivizáltuk a szókincsét néhány rövid párbeszéd segítségével. Ezt követte egy kis szörfözés az interneten, ki mit talál ehhez a témához. Ezután újból a Lingolia felületén folytattuk a munkát, szókincs fejlesztéssel, mondatok kiegészítésével és képleírással.