Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Január 09.
Környezetvédelem fogalma, célja
A januári foglalkozások témája a környezetvédelem és a kapcsolódó fogalmak, témák. Ezen a foglalkozáson a környezetvédelem fogalmát, tartalmát beszéltük meg. A gyerekek elmondták mit tudnak, mit hallottak róla. Kiegészítettem a fogalomról tudnivalókat, majd a foglalkozás második felében plakátot készítettek, amely felhívja a környezetvédelem fontosságát.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Utazás tervezés az EU országaiban
A januári első két foglalkozáson a feladat utazás tervezése egy-, vagy több szabadon választott EU-s országban. Ehhez a tanulók az Internet adta lehetőségeket használhatták ki. Az informatika teremben tartottuk a foglalkozást. Feladat volt az útvonal megtervezése, közlekedési eszközök választása, látnivalók megkeresése. A gyerekek szeretik az ilyen fajta feladatokat, örültek a kihívásnak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2019.01.10.
Ezen a foglalkozáson a következőket szeretném fejleszteni: figyelem fejlesztés, egymásra figyelés. Szeretnék olyan feladatokat megoldani, amelyek nagyobb erőfeszítést igényelnek, mint a tanórai feladatok. Csoportmunka keretében nyitott mondatokat igazzá tevő természetes számok keresése volt a feladat. Memóriajátékot játszottunk. Nagyon élvezték a gyerekek, sikerélménye volt mindenkinek.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019.január 7. A/2/9.
A foglalkozás címe: Daily routine.
Először átismételtük az óráról tanultakat. Új kifejezéseket tanultak a gyerekek, ami a napi tevékenységekhez kapcsolódik. Ezeket a kifejezéseket egy keresztrejtvény segítségével gyakorolták. Ezután a British Council honlapján további interaktív feladatok segítségével mélyítették el tudásukat. Az interaktív feladatok nagyon tetszettek a gyerekeknek, érdekesek, változatosak voltak. Mindenki szívesen dolgozott, segítették egymást a munkában.