Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Január 23.
Természetvédelem
A környezetvédelemhez kapcsolódóan a természetvédelem fogalmáról, tartalmáról beszélgettünk. A foglalkozást a számítógépes teremben tartottuk, mert a foglalkozás második felében az Interneten keresgélhettek a témával kapcsolatban. A keresés úgy zajlott, hogy aki talált érdekes, megosztani való anyagot, az szólt, így a többiek is rákereshettek. Ezt nagyon élvezték a gyerekek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Január 23.
Képes úti napló készítése
Az előző foglalkozásokon készült „utazásokból” készítenek úti naplót a gyerekek. Két fős csoportokban dolgoznak, ezt ők kérték. Rajzos, képes napló készítése a feladat. Ehhez képeket már előzőleg kinyomtattuk. A mai foglalkozáson megtervezték, és elkezdték a munkát.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2019. 01. 24.
Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 4-5-6 ember kézfogással bemutatkozik egymásnak. Hány kézfogás történt? A feladat eljátszása nagyon tetszett a gyerekeknek. Könnyebben értették meg a feladatot. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a munkaforma. 4 betű használatával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Ezáltal fejlődött az önértékelésük.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. január 21. A/2/10.
Az órán átismételtük a napi tevékenységekhez kapcsolódó kifejezéseket. Ezután a gyerekek lerajzolták és leírták egy napjukat. Miután elkészült mindenki, egymást kérdezgették, ki mit csinál az egyes napszakokban. Az ilyen feladatok segítségével a gyerekek jobban megismerik egymást. A foglalkozás végén csoportokban dolgoztak tovább. Elképzelték, milyen lenne, mit csinálnának egy ideális napon. A csoportmunka jó hangulatban telt, egészen fantáziadús ötleteik voltak a gyerekeknek.