Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2019. február 13.
Film nézés nemzeti parkokról
Az előző foglalkozás elkezdett, a Magyar Nemzeti Parkok című filmet néztük tovább, mivel egy foglalkozás ideje ehhez kevés volt. A gyerekek szívesen nézték a filmet tovább az előző foglalkozás után beszélgettünk már a látottakról.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2019. Február 13.
EU-ról szóló könyv tartalomjegyzékének összeállítása
Az előző foglalkozáshoz kapcsolódóan az elkészült könyvborítóhoz most el kellett készíteniük a tartalomjegyzéket. Minden csapatnál volt még egy kis munkája a borítóval, ezt befejezte a csapat néhány tagja, a többiek nekiláttak a tartalomjegyzéknek. Kaptak instrukciót a feladathoz, de egyéni ötleteket is vártam. Szépen dolgoztak együtt a csapatok, elégedett voltam az eredménnyel.
Tantárgyi fejlesztés -matematika
43.-44. foglalkozás
2019.02.14.
A matematika lehetőségekhez igazodva támogatni tudom az elektronikus eszközök (zsebszámológép, számítógép), az internet, az oktatóprogramok, digitális tananyag, stb. célszerű felhasználását, ezzel hozzájárulok a digitális kompetencia fejlődéséhez. A mai órán minden feladatot ennek tükrében oldottunk meg. meg kellett tanulniuk a saját zseb-számológépük használatát, mert csak az alapműveleteket ismerték rajta. Hamar eltelt az óra, jó hangulat uralkodott.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. 02. 11. A/1/11
A foglalkozás címe: In the town.
Egy nyelvtörővel kezdtük a foglalkozást. Ez megalapozta a jó hangulatot. Épületek neveit tanulták meg a gyerekek, majd elhelyezték őket egy város térképén. Ezután útirányok alapján kellett megkeresniük az adott épületet. A foglalkozást egy játék zárta le. A foglalkozáson a British Council honlapján található interaktív feladatok közül is válogattam. A gyerekek élvezték a foglalkozást, örömmel vettek részt rajta.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2.
2019. 02.11.
A foglalkozás első felében Activityt játszottunk, ezzel gyakoroltuk az új témakör szavait, kifejezéseit. Ezt képleírás követte, amit páros munkában végeztünk. Ezután a kérdésfeltevést gyakoroltuk, ami általában problémát jelent a gyerekeknek. Egy kérdőszóval a lehető legtöbb kérdést alkottuk egymás után, hogy a bevésést minél jobban támogassuk. A végén a saját jelmezekre is tettünk fel kérdéseket, amikre egyszavas válaszokkal is válaszolhattak. A villámkérdésekkel szívesen kérdezik ki egymást.