Tematikus foglalkozás – „A” komponens
Komposztálás
A szelektív hulladékgyűjtésről, az otthoni hulladékkezelésről beszélgettünk a foglalkozáson. A gyerekeknek nem volt idegen a téma, a komposztálásról is hallottak legtöbben. Néhány éve községünkben minden család kaphatott komposztáló ládát, sokan éltek is a lehetőséggel. Egy rövid filmet néztünk meg a komposztálásról, majd beszélgettünk az otthoni szelektálásról.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Március 06.
Úti filmek-Olaszország
Ezen a foglalkozáson egy Olaszországról szóló úti filmet néztünk meg. Ennek a gyerekek nagyon örültek, lekötötte őket a film. Többször jelezték, ha számukra ismerős városokat, vagy épületeket láttak a filmben. Tetszett nekik, és kérték, hogy a többi országról is nézzünk ilyen filmeket.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
2019.03.07.
A fejlesztő foglalkozáson mindenki részt vesz. Bekapcsolódnak a munkába, ötleteikkel segítik a feladatok megoldását. Szívesen dolgoznak csoportban és párban. Eszközigényünk: logikai játékok, memória játék, csomagolópapír, filctoll. A játékok szabályainak megbeszélése és betartása nagyon fontos. Érdekesnek találták a betűkkel leírt műveletekben a betűk értékének megállapítását. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. március 4. A/2/13
Az órán a foglalkozásokról beszéltünk. A szavak megismerése után játékos feladatokon keresztül mélyítették el az ismereteket. Megoldottak keresztrejtvényt, betűhálóból választották ki a foglalkozások neveit, kép alapján döntötték el, melyik foglalkozást látják a képen. Ezután interaktív feladatokkal próbálkoztak a gyerekek. A liveworksheets. com oldalon sok játékos feladat van a foglalkozásokhoz kapcsolódóan. A gyerekek nagyon élvezték az órát, főleg az interaktív feladatokat. Nagy volt a sikerélmény, ha hibátlanul meg tudták oldani a feladatokat.
Nyelvi foglalkozás – német
A/1. 2019.03.04.
Az oldal nagyon sok érdekes ismeretet tartalmaz Európáról. A mai foglalkozáson a szöveget a hanganyag segítségével újra feldolgoztuk, kérdések alapján átbeszéltük. Páros munkában mélyítettük a lexikális tudást. A gyerekek nagyon szeretik a játékos versenyhelyzeteket, ezért az óra második felében újból megoldottuk a kvízt, de most egymással vetélkedhettek, ki tudja gyorsabban és pontosabban megoldani a feladatokat. Egy rövid barchóbával zártuk az alkalmat.