Tematikus foglalkozás – „A” komponens
Március 13
KomposzTOTO
Az előző foglalkozás folytatásaként a komposztálásról szóló TOTO kitöltésével kezdődött a mai foglalkozás. A kérdések a komposztálás szabályairól, a komposztba rakható hulladékok kiválasztásáról szólt. Nagyon ügyesen megoldották a feladatot, így eredményesnek gondolom a téma megbeszélését. A foglalkozás második felében plakátot készítettek csoportokban a komposztálás fontosságának felhívására.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Március 13.
Úti filmek-Prága
Prágáról szóló úti filmet találtam a mai foglalkozásra. Mielőtt elkezdtük volna nézni, néhány mondatban felelevenítettük a cseh fővárosról tanultakat. A film érdekes volt, a gyerekek szívesen nézték.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
2019.03.14.
Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 5 ember kézfogással bemutatkozik. Hány kézfogás van? A feladat eljátszása. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a megoldásforma.4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük. Szívesen vettek részt a foglalkozáson.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. március 11. A/1/13
Az órán a foglalkozásokról beszéltünk. A szavak megismerése után játékos feladatokon keresztül mélyítették el az ismereteket. Megoldottak keresztrejtvényt, betűhálóból választották ki a foglalkozások neveit, kép alapján döntötték el, melyik foglalkozást látják a képen. Ezután interaktív feladatokkal próbálkoztak a gyerekek. A liveworksheets. com oldalon sok játékos feladat van a foglalkozásokhoz kapcsolódóan. A gyerekek nagyon élvezték az órát, főleg az interaktív feladatokat. Nagy volt a sikerélmény, ha hibátlanul meg tudták oldani a feladatokat.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 03.11.
Az oldal nagyon sok érdekes ismeretet tartalmaz Európáról. A mai foglalkozáson a szöveget a hanganyag segítségével újra feldolgoztuk, kérdések alapján átbeszéltük. Páros munkában mélyítettük a lexikális tudást. A gyerekek nagyon szeretik a játékos versenyhelyzeteket, ezért az óra második felében újból megoldottuk a kvízt, de most egymással vetélkedhettek, ki tudja gyorsabban és pontosabban megoldani a feladatokat. Egy rövid barchóbával zártuk az alkalmat.