Tematikus foglalkozás – „A” komponens
Április 24.
Látogatás egy helyi asztalosüzemben
Falunkban működik egy asztalos üzem, ide látogattunk ma. Vártak bennünket, a vezető végigvezetett minket. Megymutatta az üzem részeit, beszélt az ott végzett munkafolyamatról, megmutatta a gépeket, szerszámokat. Nagyon tetszettek a már kész termékek is. A fiúk különösen érdekesnek találták, sokat kérdeztek is.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Április 24.
Úti filmek-Szlovénia
Szlovéniáról szóló úti filmet néztünk. Annak ellenére, hogy szomszéd országunk, viszonylag keveset tudtak róla a gyerekek. A foglalkozás végén megbeszéltük a látottakat. örülök, hogy érdeklődve nézik, és fel is tudják eleveníteni a látottakat. Úgy gondolom hasznos volt ez a néhány filmnézős foglalkozás.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
63.-64. foglalkozás
2019.04.25.
A mai foglalkozáson furfangos feladatokat oldottunk meg és matematikai játékokat játszottunk. Eszközigényünk feladatlap, pálcikák és dobókocka volt. 5-ször dobunk dobókockával. A számokat azonnal le kell írni az egyes dobások után. /négyjegyű osztása egyjegyűvel/ Győz az, akinek a legkisebb a hányadosa.
Nagyon tetszett a gyerekeknek, izgalmas volt. Nagyban fejlesztette a számolási készségüket. Nagy figyelmet fordítottunk a kommunikáció fejlesztésére.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019.04. 29. A/1/16.
A mai foglalkozáson a liveworksheet. com oldalon dolgoztak a gyerekek. Interaktív feladatokat oldottak meg a ház részeivel és a nappali szoba berendezési tárgyaival kapcsolatosan. A gyerekek az interaktív órákon nagyon motiváltak, sokkal nagyobb kedvvel dolgoznak. Az óra hátralévő részében elkezdtünk foglalkozni a hálószoba berendezési tárgyaival. Szókártyák segítségével tanulták meg az új szavakat. Az óra végén keresztrejtvényt oldottak meg, így ellenőrizhettem milyen mértékben sajátították el a szavakat.
Nyelvi foglalkozás – német
16. foglalkozás A/2. 04.29.
A mai alkalommal befejeztük a szöveg fordítását. Ezután kérdések alapján újból átbeszéltük. Először egyszavas/kifejezéses válaszokat adnak a gyerekek, azután egész mondatosakat. Az ügyesebbek a végére már kérdéseket is tudnak feltenni egymásnak. Az önálló szövegalkotás mindig a legnehezebb a feladatok között, ezért fontos, hogy lépésenként, sok bíztatással alakítsuk ki a gyerekekben ezt a kompetenciát. Egy két tanuló a szövegtől elszakadva is próbált véleményt alkotni.