Heti foglalkozások 54.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

Május 22.

Hagyományok a konyhában

Ezen a foglalkozáson és a következőn az A komponenssel is a tankonyhába vonultunk. A gyerkek kérése volt ez. Hagyományos ételeket választottunk. Ezen a délutánon palacsintát sütöttünk. Hamar kialakult a munkamegosztás, elkészült a tészta, majd mindenki maga sütötte, ízesítette a palacsintáját. A gyerekek lekvárt, kakaót, nutellát hoztak. Nagyon vidám délutánt zártunk.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

Május 22.

Nemzetek konyhája-pirog

Ezen a foglalkozáson a szláv konyha jellegzetes ételét pirogot készítettünk. Ezt az ételt nem ismerték a gyerekek. Kerestünk már korábban receptet, képeket. Sonkával, sajttal töltöttük a tésztát. Már összeszokottan dolgoztak, élvezték a munkát. Ízlett mindenkinek az elkészült pirog.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

69.-70. foglalkozás

2019.05.23.

Az európai eredetű dominójáték a 18. századból  származik. 28 darab, két egyforma részre osztott lapocskából áll, mindkét felén különböző számú pontok (0-6) kombinációja található. Azt, amelynek mindkét felén azonos pont található, duplának vagy kettősnek nevezik.

A 0-tól 8-ig pontozott dominó 45 lapocskából áll.

A 0-tól 9-ig pontozott dominó 55 lapocskából áll.

A dominókkal több játék is játszható, nem is beszélve a dominódöntő játékról.

Nagyon élvezték a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. május 21. A/2/18.

A mai foglalkozáson a liveworksheet. com oldalon dolgoztak a gyerekek. Interaktív feladatokat oldottak meg a konyha és étkező berendezési tárgyaival kapcsolatosan. Először szókártyák segítségével megtanulták ezen helyiségek tárgyainak nevét. Ezt követően csoportokban dolgoztak, egy puzzle-t kellett kirakniuk, amin a két szoba található. Ezután dolgoztak az interaktív feladatokkal. A gyerekek az interaktív órákon nagyon motiváltak, sokkal nagyobb kedvvel dolgoznak. Az óra végén keresztrejtvényt oldottak meg, így ellenőrizhettem milyen mértékben sajátították el a szavakat. A gyerekek jól érezték magukat a foglalkozáson, tetszett nekik a puzzle kirakása.

Nyelvi foglalkozás – német

18. foglalkozás A/1. 2019.05.21.

A múlt heti téma folytatása az utazás. A szabadsághoz hozzátartozik, hogy ki milyen közlekedési eszközzel éri el úti célját. Ennek kapcsán megbeszéltük a jegyvásárlás, helyfoglalás többféle lehetőségét. Itt a magyar nyelvű ismereteik is eléggé hiányosak, ezért szükséges volt először magyarul beszélgetni a témáról. Ezután egy „Ki vagyok én?” Játékkal a közlekedési eszközök nevét vettük át. Végül mini szituációkban a jegyvásárlást gyakoroltuk.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.