Heti foglalkozások 59.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Szeptember 09.

A környezetszennyezés következményei

A környezetszennyezésről, annak hatásairól szólt a mai foglalkozás. A bevezetőben a gyerekek elmondták, hogy mit tudnak erről, majd beszéltünk azokról a dolgokról ami a környezetszennyezéshez vezetnek: levegő-, víz-, talaj-, fényszennyezésről, globális felmelegedésről, sugárszennyeződésről. A foglalkozás végén képeket vetítettem, ami nagyon érdekelte a gyerekeket,

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Szeptember 09.

Az Európai Unió jelképei. Az EU zászlaja, himnusza, Erópa-nap, jelmondat. Játékos feladatok.

Az Európai Unió jelképeiről: az EU zászlaja, himnusza, Európa-nap, jelmondat. Játékos feladatokkal, csoport foglalkozás keretében történt a feldolgozás.  Képes, összerakós, keresős feladatokkal, rejtvények megoldásával, zenehallgatással dolgoztuk fel a témát. A gyerekek csoportokban dolgoztak, ezt nagyon élvezték, jó hangulatban telt a foglalkozás

Szeptember 12.

Az Európai Unió országai. Ismerkedés a tagállamokkal, játékos vetélkedő formájában

Az Európai Unió országai. A gyerekek a tagállamokkal ismerkedtek játékos vetélkedő formájában. Csoportokban dolgoztak, az előző foglalkozáskor létrejött csoportok szerint. Térkép színezés, országok keresése, zászlók válogatása, villámkérdések, képek kapcsolása országokhoz szerepelt a feladatok között. Nagyon jó hangulatú foglakozás volt.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

79.-80. foglalkozás A1-A2

2019.09.10.-09.13.

A számfogalom fejlesztése, alakítása a műveletek alaptulajdonságainak alkalmazásával. A halmazműveletek és a logikai műveletek kapcsolata egyszerűbb feladatokban. A skatulyaelv alkalmazásával megoldható feladatok. Ezen a foglalkozáson az interaktív táblát is használtuk. Nagyon élvezték a gyerekek. Szívesen használják a táblát.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. szeptember 12. A/1/20

A foglalkozás elején ismertettem a témákat, amivel megismerkedünk. Az első téma az évszakok és hónapok megtanulása volt. Szókártyák és rajzok segítségével ismerték meg a szavakat, majd egy színes, de hiányos ábrába be kellett illeszteniük a hiányzó kifejezéseket. Ezt követően a liveworksheet oldalon oldottak meg a gyerekek interaktív feladatokat. A foglalkozás jó hangulatban telt, a gyerekek már nagyon várták a foglalkozást, lelkesek voltak.

Nyelvi foglalkozás – német

A/2. 2019.09.11.

A ház témakör több évfolyamon visszatérő tananyag. először a belső tér kifejezéseit gyakoroljuk, ügyelve a helyes névelő használatra illetve az egyes és többes szám megfelelő illeszkedéseire. Jó lehetőség ez a kétféle esetet vonzó viszonyszók, és a Wo?+ Dativ Wohin?+Akkusativ használatára. A kissé szigorúbb nyelvtani elvárásokat egy robotos játékkal szoktam érdekessé tenni, amelyben csapatmunkával irányíthatják a robotot, ha helyes kifejezést illetve mondatot alkottak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.