Tantárgyi fejlesztés – matematika
105-106. foglalkozás A1-A2
2020.01.07.-01.10.
A mai foglalkozáson is egyenleteket oldottunk meg, de egy másik módszerrel. Ez a lebontogatás módszere. Ez nem volt annyira szemléletes, mint a mérlegelv, de sikerült minden tanulónak elsajátítani ezt a módszert. Izgatottan várták a foglalkozást, és nem kellett csalódniuk, mert valóban pörgős óra volt. Mindenki elégedetten távozott. Jó hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2020. 01. 09. A/2/26.
A foglalkozás témája az volt, hogy melyik évszakban milyen tevékenységeket lehet végezni. Először szóban megbeszéltünk, átismételtünk tevékenységeket, majd ezeket megpróbáltuk évszakokhoz kötni. Ezt követően feladatlapon dolgoztak tovább a gyerekek. Leírást kellett képhez kötni, képről mondatokat írni. Tudásukat interaktív feladatok segítségével tovább bővítettem. Mindenkit meg tudtam szólaltatni az órán. A feladatok változatossága, különösen az interaktív feladatok nagyon tetszettek a gyerekeknek.
Nyelvi foglalkozás – német
26. foglalkozás A/2. 2020.01.08.
A mai alkalom az egymástól tanulásról szólt. A gyerekek megmutathatták egymásnak azokat a német nyelvű tartalmakat, amiket néznek ill. használnak. Néhányan játszanak német nyelvű játékot, mások mesét néznek, és vannak akik a divatos videósok közt találtak nekik tetsző német fiatalt is. Megnéztük, hogy egy-egy „műfajon” belül ki hogy tudja szórakozva bővíteni illetve mélyíteni a nyelvi ismereteit. A rutinosaknak ez igazi sikerélmény volt, miközben ezzel egyben egymást is motiválták.