Tematikus foglalkozás – A komponens
Társadalmi egyenlőség
Az első témakör a társadalmi egyenlőség volt. A tanulók csoportokban dolgoztak, . ahol a jövedelem, férfi-nő, fogyatékosság témakörét boncolgatták. Megfogalmazták a társadalmi egyenlőség fogalmát. Közösen próbálták megmagyarázni a fogalmat, példákkal alátámasztva.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
Az Európai Unióról szóló első foglalkozáson az EU jelentőségével, történetével, tagországokkal, intézményeivel ismerkedtek a gyerekek, ezeket Internetes kereséssel oldották meg. Előre elkészített feladatlapon lévő kérdésekre keresték a választ. A kitűzött célt, hogy alap jellemzőkkel tisztában legyenek sikerült elérnünk. Szívesen csinálták a feladatokat, jó hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozások – angol – 1. – 2, csoport
Mindkét 15 fős csoport esetében az első angol foglalkozáson a Manó Angol Nyelvoktató programmal ismerkedtünk meg. Megfigyeltük a történet főszereplőit. A gyerekeknek nagyon tetszettek az angol nyelvi játékok, szívesen szerepeltek a bemutatkozó szituációkban is.
Nyelvi foglalkozás – A/6. A/5. – német
1-2. heti foglalkozás
A német foglalkozásokon német nyelvű ismeretterjesztő honlapokkal ismerkedtünk. A német nyelvterületek országainak térképein ismert városokat kerestünk, eddigi ismereteiket rendszereztünk.
Kvíz feladatokkal játékosan bővítettük a gyerekek nyelvi ismereteit. Ez a foglalkozási forma segíti őket, hogy egyre nyitottabbá váljanak a környezetükből érkező információk befogadására.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
1-2. foglalkozás
A projektbe bevont tanulókat tájékoztattuk az 1. féléves részletes programról.
Matematikából összeadás versenyt rendeztünk.
Jó hangulatban teltek az órák.