Tematikus foglalkozás – A komponens
Önkéntesség
A foglalkozáson témája az önkéntesség volt ahol a csoportok összegyűjtötték, hogy szerintük mit jelent a fogalom. Meglehetősen sokat tudtak az önkéntességről, de sok kérdésük is volt. A foglalkozáson a tanulók szociális kompetenciáját igyekeztünk fejleszteni, az aktivitásukra épülő módszerekkel.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
Az Európai Unió intézményei. Az előző foglalkozás folytatása, lezárása képpen a gyerekek egy dokumentumot készítettek az intézményekről, munkájukról. A dokumentum a WORD szövegszerkesztővel készült, ehhez anyagot az Internetről gyűjtöttek. Sok jó, összeszedett dokumentum készült. Ezeket a munkákat az osztályokba a faliújságra kitették.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A mai foglalkozáson is a bűvös négyzetekkel foglalkoztunk. Gyakoroltuk az előző órán tanultakat. Már maguk is rajzolhattak bűvös négyzetet. Egymásnak írtak feladatokat. Négyzet alakban rendezett 12 kis körbe 1-től 12-ig úgy kell beírni a számokat, hogy a belső négyzetben lévő 4 szám összege fele legyen a nagyobb négyzetben levő 8 szám összegének. Frontális munka keretében történt a feladatmegoldás. Vidám hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
9-10. foglalkozás A/5, A/6
A foglalkozás célja a szókincs bővítése volt. A Kids´ Crow angol nyelvű szótanuló keresztrejtvényekkel dolgoztak a gyerekek. Ezek a rejtvények az angol nyelv 250 legkönnyebb szavából készültek. A megfejtésekben viccek, mondókák, mesék és gyermekkönyvek címei találhatók a mindennapi élet szavai, szókapcsolatai mellett. A gyerekek szívesen végezték ezeket a feladatokat, játszva tanultak új szavakat. Izgalmas kihívás volt a megfejtés viccének összeállítása, aminek a végén jót nevettek.
Nyelvi foglalkozás – német
Az évszakok után egy másik, mindig aktuális témakörre váltottunk, az emberi testre. A Lingolia nyelvoktató honlapot most kezdik már rutinosan használni, az ügyesebbeknek elég a témát megnevezni, önállóan nekilátnak a feladatok megoldásának. A lassabban haladó tanulóknak társaik szívesen segítenek. A foglalkozások során érzékelhető, hogy ezzel a nyelvi fejlesztésen túl digitális és szociális kompetenciáik is fejlődnek.