Tematikus foglalkozás – A komponens
Önkéntesség
A foglalkozáson továbbra is az önkéntességé volt a főszerep. A gyerekek megbeszélték, hogy milyen önkéntes tevékenységet szeretnének végezni, annak mi lenne a társadalmi haszna. A foglalkozás célja az volt, hogy felhívja a gyerekek figyelmét arra, hogy ők is hasznosak lehetnek pl. idősek segítése vagy szűkebb környezetük tisztán tartása (szemétszedés). A gyerekek nagy lelkesedéssel készülnek az önkéntes munka végzésére.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
A tagországok. A tagországok megismeréséhez egy feladatlapot kellett összeállítani csoportokban a gyerekeknek. A feladatlapnak tagországokkal kapcsolatos kérdéseket, képes felismerő feladatokat, híres embereket, híres épületeket kellett tartalmazni. Nagyon jó feladatlapok születtek, ezek a következő foglalkozáson kerültek feldolgozásra.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
Bűvös négyzeteket töltöttünk ki a mai foglalkozáson. Egész számokkal kezdtük, aztán egyre nehezítettük a bűvös négyzetek kitöltését, törteket és tizedes törteket is írtunk bele. Átismételtük a törtekkel való műveleteket. Szemléltettük alma részekre bontásával. Megbeszéltük, hogy melyik feladat tetszett a legjobban, melyik volt a legnehezebb. Reális volt az önértékelésük, látták a hibáikat. A törtes feladatok mentek legnehezebben, azt még gyakorolni kell.Gyakoroltuk az előző órán tanultakat. Már maguk is rajzolhattak bűvös négyzetet. Egymásnak írtak feladatokat. Négyzet alakban rendezett 12 kis körbe 1-től 12-ig úgy kell beírni a számokat, hogy a belső négyzetben lévő 4 szám összege fele legyen a nagyobb négyzetben levő 8 szám összegének. Frontális munka keretében történt a feladatmegoldás. Vidám hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol – 1. csoport
9-10. foglalkozás A/5, A/6 április 4. április 11.
A foglalkozás célja a szókincs bővítése volt. A Kids´ Crow angol nyelvű szótanuló keresztrejtvényekkel dolgoztak a gyerekek. Ezek a rejtvények az angol nyelv 250 legkönnyebb szavából készültek. A megfejtésekben viccek, mondókák, mesék és gyermekkönyvek címei találhatók a mindennapi élet szavai, szókapcsolatai mellett. A gyerekek szívesen végezték ezeket a feladatokat, játszva tanultak új szavakat. Izgalmas kihívás volt a megfejtés viccének összeállítása, aminek a végén jót nevettek.
Nyelvi foglalkozás – angol – 2. csoport
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. A „My home” című fejezetben megismerték a lakás részeit, helyiségeit és berendezési tárgyait, bútorait. Átismételték az elöljáró szavakat. A gyerekek nagyon élvezték az interaktív feladatokat. Közösen énekeltük a „The balloons” című dalt. A feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra. Mindenki kivette a részét a munkából.
Nyelvi foglalkozás – német
A testrészeken belül a fej részeivel foglalkozunk ma. A gyerekeknek ez nagyon tetszik, a képes szókincsbővítő bevezető feladatot többen egymással versengve, kvízszerűen oldják meg. A témakörökhöz hangzó szövegek is tartoznak, mostantól ezeket is meghallgatjuk. Ezek jól fejlesztik a hallott szöveg értését, ami a nyelvtanulás egyik legnehezebb, de nagyon fontos eleme.