Tematikus foglalkozás – Európai Unió
25-26. foglalkozás A, B
Franciaország. Csoportfoglalkozás. Érdekességek, tudnivalók Franciaországról. A foglalkozás célja az EU országainak megismerése volt. A gyerekek irányítottan, kérdések, feladatok segítségével ismerték meg Franciaország jellegzetességeit, híres embereket, ételeket, hagyományokat, városokat. Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
25-26. foglalkozás A5, A6
A mai foglalkozáson szám keresztrejtvénnyel foglalkoztunk. Nagyon érdekes, új volt a tanulók számára. Már meglévő táblázatban dolgoztak, de önállóan is állítottak elő feladatokat egymásnak. Csoportokban készítettek keresztrejtvényt. Jó hangulatban telt az óra, nagyon élvezték a gyerekek. Fejlesztette logikájukat, számolási készségüket. Szívesen vettek részt a foglalkozáson.
Nyelvi foglalkozás – angol
Május 2. A/5
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az „I’m hungary” című fejezetben megismerték az ételek neveit, az étkezés kultúráját illetve azt, hogy hogyan tudnak ételeket kérni. Átismételték az elöljáró szavakat. A gyerekek nagyon élvezték az interaktív feladatokat. Közösen énekeltük a „The bat” című dalt. A feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra. Mindenki kivette a részét a munkából.
Nyelvi foglalkozás – német
A6. A/5. máj. 2.
Az emberi testvárakozáson felüli érdeklődést kapott. A gyerekek egymással versengve töltötték ki a program adta feladatokat. Szívesen dolgoznak párban is néhányan, ami szociális kompetenciájukat is folyamatosan fejleszti. A hallott szövegek feldolgozásánál technikai akadályt jelent, hogy míg a gépparkunk nagyon jól felszerelt, csak nagyon kevés még működő fejhallgatónk van. Sajnos gyakran az internet is elmegy, ami szintén nehezíti a munkát.