Tematikus foglalkozás – Európai Unió
máj. 14. – máj. 15.
27-28. foglalkozás A, B
Németország. Csoportfoglalkozás. Érdekességek, tudnivalók Németországról. Az előző foglalkozás folytatásképpen a gyerekek egy újabb országgal ismerkedtek hasonló keretek között. Irányítottan, kérdések, feladatok segítségével ismerték meg Németország jellegzetességeit, híres embereket, ételeket, hagyományokat, városokat. Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Ma a tanulók logikai készségét fejlesztettük. Igaz-hamis, nem igaz, hogy nem igaz logikai kijelentéseket elemeztünk. Logikai feladatokkal bíbelődni gondolkodtató, mégis pihentető elfoglaltság. Láttuk, mennyire gondolkodtak logikusan, mennyire fogtak ki rajtuk a feladatok, fejtörők. Jó hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az „I’m hungary” című fejezetben megismerték az ételek neveit, az étkezés kultúráját illetve azt, hogy hogyan tudnak ételeket kérni. Átismételték az elöljáró szavakat. A gyerekek nagyon élvezték az interaktív feladatokat. Közösen énekeltük a „The bat” című dalt. A feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra. Mindenki kivette a részét a munkából.
Nyelvi foglalkozás – német
A6. A/5. máj. 9.
Az emberi testvárakozáson felüli érdeklődést kapott. A gyerekek egymással versengve töltötték ki a program adta feladatokat. Szívesen dolgoznak párban is néhányan, ami szociális kompetenciájukat is folyamatosan fejleszti. A hallott szövegek feldolgozásánál technikai akadályt jelent, hogy míg a gépparkunk nagyon jól felszerelt, csak nagyon kevés még működő fejhallgatónk van. Sajnos gyakran az internet is elmegy, ami szintén nehezíti a munkát.