Tematikus foglalkozás – Európai Unió
28. foglalkozás A, B
Németország. Csoportfoglalkozás. Érdekességek, tudnivalók Németországról. Az előző foglalkozás folytatásaképpen a gyerekek egy újabb országgal ismerkedtek hasonló keretek között. Irányítottan, kérdések, feladatok segítségével ismerték meg Németország jellegzetességeit, híres embereket, ételeket, hagyományokat, városokat. Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Az európai eredetű dominójáték a 18. századból származik. 28 darab, két egyforma részre osztott lapocskából áll, mindkét felén különböző számú pontok (0-6) kombinációja található. Azt, amelynek mindkét felén azonos pont található, duplának vagy kettősnek nevezik.
A 0-tól 8-ig pontozott dominó 45 lapocskából áll.
A 0-tól 9-ig pontozott dominó 55 lapocskából áll.
A dominókkal több játék is játszható, nem is beszélve a dominódöntő játékról.
Nyelvi foglalkozás – angol
A manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az „I’m pretty” című fejezetben a gyerekek a kézmosás fontosságán kívül megismerték a tiszta és piszkos fogalmát. Megtanulták az arc részeit és azok jellemzését. Közösen énekeltük a „Silly to Fuss” című dalt. Az interaktív feladatok változatosságát nagyon élvezték a gyerekek, jó hangulatúra sikerült az óra.
Nyelvi foglalkozás – német
A6. A/5. máj. 16.
A fej részeivel folytattuk a már jól megszokott munkát. Az órán kedvelt didaktikai játékok közül a négysarkos az egyik kedvenc. Ők választhattak, így ezzel tettük változatosabbá a foglalkozást, amely elsősorban digitális tevékenységre épül. Akik hamarabb végeznek, segíthetnek a lassabban haladóknak, vagy kereshetnek más, pl. youtube oktatófilmeket, amik tovább fejlesztik nyelvi képességeiket. A tájékozottabb tanulók ilyenkor is motiválják társaikat, hogy ismereteiket ilyen irányba is bővítsék.
Új témát kezdtünk a mai napon, a labdarúgást. Nagyon jó, hogy év végére egy ilyen nagy kedvenc került sorra. A szokásos feladatsorral kezdtük a foglalkozást. Nagyon hamar kiderült, hogy kik azok a gyerekek, akik szoktak németül is meccset illetve sportműsorokat nézni. A szókincsbővítés után a „Lückentext” részt is könnyebben tudták megoldani, társaik pedig igyekeztek tanulni tőlük. Motivációként a következő foglalkozásra megbeszéltük, hogy társaiknak a legközelebbi foglalkozáson bemutatták kedvenceiket.