Tematikus foglalkozás – Európai Unió
33. foglalkozás A, B
Olaszország. Csoportfoglalkozás. Érdekességek, tudnivalók Olaszországról. A foglalkozás célja az EU országainak megismerése volt. A gyerekek irányítottan, kérdések, feladatok segítségével ismerték meg Olaszország jellegzetességeit, híres embereket, ételeket, hagyományokat, városokat. Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
33. foglalkozás
Trükkös matematikai feladatokat oldottunk meg. A feladatok között voltak villám kérdések, igaz-hamis feladatsorok, feleletválasztós tesztek, számkeresztrejtvény is. Megismerhettünk feladattípusokat, feladatmegoldó technikákat, és ez a jártasság megkönnyíti a feladatok megoldását a versenyeken. Nagyon jó hangulatban zajlott a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – német
10. foglalkozás A5.
Új témát kezdtünk a mai napon, a labdarúgást. Nagyon jó, hogy év végére egy ilyen nagy kedvenc került sorra. A szokásos feladatsorral kezdtük a foglalkozást. Nagyon hamar kiderült, hogy kik azok a gyerekek, akik szoktak németül is meccset illetve sportműsorokat nézni. A szókincsbővítés után a „Lückentext” részt is könnyebben tudták megoldani, társaik pedig igyekeztek tanulni tőlük. Motivációként a következő foglalkozásra megbeszéltük, hogy társaiknaka a legközelebbi foglalkozáson bemutathatták kedvenceiket.
Nyelvi foglalkozás – angol
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az „Animals” című fejezetben a gyerekek állatneveket tanultak, saját állataikat rajzolták le. Átismételtük az I like fogalmát, újként megismerték az „afraid to them” kifejezést. közösen énekeltük a „The farmer’s dog című dalt. Izgalmasra sikerült a játék: állatokat kellett körülírni, a többieknek kitalálni, melyik állatra gondoltak. Az interaktív feladatok érdekesek voltak, mindenki kivette a részét a munkából.