Tematikus foglalkozások – A komponens
Társadalmi egyenlőség
Tovább folytatódott a társadalmi egyenlőség témájának tárgyalása. A kialakított csoportoknak az volt a feladatuk, hogy értelmezzék a társadalmi egyenlőség fogalmát, ill. dolgozzák fel a kapott írásos anyagot. A gyerekek feldolgozták a témát és előadást tartottak egymásnak.
Tematikus foglalkozások – B komponens
Európai Unió
Ezt követően az Európai Unió történetének megismerése Internetes kereséssel történt. Kérdéssort alapján, ezekre keresték a válaszokat. Így összeállt az Unió történetének sorrendje. A foglalkozás végén közösen megbeszélés során értékelték a munkákat. A gyerekek ügyesen dolgoztak, a feldolgozás jól sikerült.
Nyelvi foglalkozás – angol – 1. -2. csoport
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk a második foglalkozáson is. Az in, on, under elöljáró szavakkal ismerkedtünk meg. A két csoport minden tagja nagyon élvezte az interaktív feladatokat. Közösen énekeltük a „The little red train” című dalt. A feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra. Mindenki szépen kivette a részét a munkából.
Nyelvi foglalkozás – A/6. A/5. – német
1-2. heti foglalkozás
A német foglalkozásokon német nyelvű ismeretterjesztő honlapokkal ismerkedtünk. A német nyelvterületek országainak térképein ismert városokat kerestünk, eddigi ismereteiket rendszereztünk.
Kvíz feladatokkal játékosan bővítettük a gyerekek nyelvi ismereteit. Ez a foglalkozási forma segíti őket, hogy egyre nyitottabbá váljanak a környezetükből érkező információk befogadására.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A gyerekek örömmel vesznek részt a foglalkozáson. Szívesen dolgoznak csoportban és párban is. Ezeknek a matematika foglalkozásoknak célja, plusz lehetőség biztosítása a kiemelkedő képességű, gyerekeknek, akik szívesen foglalkoznak a matematikával. Ezen a foglalkozáson a logikus-és kreatív gondolkodás fejlesztésén kívül a következő készségeket szeretném fejleszteni: lényegkiemelés, memória, koncentráció.