Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Heti étrend összeállítása az egészséges táplálkozásnak megfelelően
A táplálkozásról szóló foglalkozások zárásaként a gyerekek egy heti étrendet állítottak össze, figyelembe véve az élelmiszerekről, tápanyagokról megbeszélteket. Táblázatba foglalták, díszítették, színezték. Az elkészült munkákat az osztálytermekben ki is állítottuk. Szép munkák születtek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Az EU hivatalos nyelvei
Az EU hivatalos nyelveivel való ismerkedés volt a foglalkozás célja. Először összegyűjtöttük a nyelveket együtt, röviden beszéltünk az országokról, ahol használatosak. A foglalkozás második felében ugyanazt az üdvözlő szöveget kapták a gyerekek különböző nyelveken, a feladat az volt, hogy találják meg melyik nyelvhez tartozik. Nagyon tetszett nekik ez a játékos foglalkozás.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A geometria témakört rettentően élvezik a gyerekek. Erre a témára tanórai keretek között kevés idő jut, ezért ez különösen érdekes a számukra. Rácspontok összekötése. Hány háromszög található a rajzon? Négyzetekből alakzatok alkotása. Szervezeti forma: frontális, csoport, páros és önálló munka. Barkóba játékkal hangolódtunk rá az órára. Síkidomok kitalálása/ négyzet, kör, háromszög/. Közös és eltérő tulajdonságok összegyűjtése, halmazba rendezése. A halmazba odaillő további alakzatok rajzolása. GEOMAG építőből különböző alakzatok építése, különböző feltételekkel. Melyik feladat tetszett a legjobban? Értékeltük a foglakozást. Véleményt alkothattak a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozás címe „Fruits and vegetables”. A gyerekek miután megismertek néhány zöldség és gyümölcs nevét játékos feladatokat kaptak. Például keresztrejtvényt fejtettek, kakukktojást kerestek, összekevert betűkből rakták ki a nevüket, képek alapján osztályozták őket. A foglalkozáson páros munkával dolgoztak, így egymást segíthették. A foglalkozás jó hangulatban telt, mindenki szívesen végezte a feladatokat.
Nyelvi foglalkozás – német
Folytattuk az előző heti foglalkozásunkat.
Jól bevált szokás szerint az évszakok elején feldolgozunk egy az évszakhoz kapcsolódó szöveget. A gyerekek számára ismerősek már a feladatok, a téma feldolgozásának menete. Ezért többen szinte teljesen önállóan dolgoznak már, és a lassabban haladók is egyre rutinosabbak. A szókikérdezőt vannak, akik szívesen oldják meg párosan, és így is kérdezik ki egymást. A színes képhez az ügyesebbek készítenek önálló képleírást, amit egymásnak is elmondanak. Van, aki próbálja a feladatot minél rövidebb idő alatt megoldani másodszor.