Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Tisztálkodás helyesen
A tisztálkodásról, annak fontosságáról, a helyes módszerekről szólt a foglalkozás. Egy teszt kitöltésével kezdtünk, ennek kérdései a tisztálkodáshoz tartozó összes területet körbejártak. Utána egyenként átbeszéltük a kérdéseket. A gyerekek hozzászólásaikkal személyes tapasztalataikkal hozzájárultak a téma kielemzéséhez. Beszéltünk a napi tisztálkodásról, a ruhaneműk tisztán tartásáról, tisztálkodási szerekről, azok helyes használatáról.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Az EU-s országok gasztronómiája
Az előző foglalkozáshoz hasonlóan párban dolgoztak a gyerekek. A párok húztak egy országot maguknak, ennek az országnak keresték meg a jellegzetes ételeit, annak receptjét, képeket hozzá. Nagyon élvezték a keresést, és az ételek bemutatását.
Hasznos, vidám, jó foglalkozás volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 5 ember kézfogással bemutatkozik. Hány kézfogás van? A feladat eljátszása. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a megoldásforma.4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozáson angol társasjátékkal játszottunk. A játék szabályainak megismerése után, négy fős csoportokat alkottunk. Két fordulót játszottak a társasjátékkal, a második fordulónál kicsit nehezítettem a szabályokon, így izgalmasabbá vált a játék. A csoportmunkával a gyerekek egymást segítették. A foglalkozás jó hangulatban telt, mindenki szívesen végezte a feladatokat. Nagyon örültek a társasnak.
Nyelvi foglalkozás – német
Októberben a felső tagozatosokkal egynapos kirándulást tettünk Budapestre. Erről minden osztályban szoktunk németül beszélgetni vagy fogalmazást írni. Ezen a foglalkozáson ennek a beszélgetésnek a szókincsét megalapoztuk, ill. a kapcsolódó szöveg segíti a szemléletformálást, hogy egyáltalán hogyan is közelíthető meg egy ilyen téma, milyen részletekre érdemes figyelni. Budapest látnivalóinak német nevét is megkeresték, egyelőre felsorolás szintjén elmondták, hol jártak, milyen közlekedési eszközöket használtak.