Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Helyes napirend összeállítása
Egy napirend összeállítása volt a feladat. Táblázatos formába készült, figyelembe véve az előző foglalkozáson az egészséges életmódról megbeszélteket. A munkák színesben, rajzokkal kiegészítve készültek, színes ceruzával, filctollal, zsírkrétával. A gyerekek nagyon élvezték a munkát, szép munkák készültek. Az elkészült munkák az osztályokban lettek kirakva.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Étlap készítése EU-s ételekből
A tanteremben négyes csoportokban dolgoztak a gyerekek. A/3-as lapra készítettek egy étlapot EU-s országok ételeiből, felhasználva az előző foglalkozáson gyűjtött információkat. Képeket használhattak fel, egyéni ötlet alapján válogatták össze az ételsorokat. Az éttermüknek fantázia nevet adtak, díszítették, színezték az étlapot.
Nagyon vidám foglalkozás volt, a munkákat az osztályteremben kiállítottuk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A fejlesztő foglalkozáson mindenki részt vesz. Bekapcsolódnak a munkába, ötleteikkel segítik a feladatok megoldását. Szívesen dolgoznak csoportban és párban. Eszközigényünk: logikai játékok, memória játék, csomagolópapír, filctoll. A játékok szabályainak megbeszélése és betartása nagyon fontos. Érdekesnek találták a betűkkel leírt műveletekben a betűk értékének megállapítását. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozáson angol társasjátékkal játszottunk. A játék szabályainak megismerése után, négy fős csoportokat alkottunk. Két fordulót játszottak a társasjátékkal, a második fordulónál kicsit nehezítettem a szabályokon, így izgalmasabbá vált a játék. A csoportmunkával a gyerekek egymást segítették. A foglalkozás jó hangulatban telt, mindenki szívesen végezte a feladatokat. Nagyon örültek a társasnak.
Nyelvi foglalkozás – német
Folytattuk az előző heti foglalkozásunkat,
Októberben a felső tagozatosokkal egynapos kirándulást tettünk Budapestre. Erről minden osztályban szoktunk németül beszélgetni vagy fogalmazást írni. Ezen a foglalkozáson ennek a beszélgetésnek a szókincsét megalapoztuk, ill. a kapcsolódó szöveg segíti a szemléletformálást, hogy egyáltalán hogyan is közelíthető meg egy ilyen téma, milyen részletekre érdemes figyelni. Budapest látnivalóinak német nevét is megkeresték, egyelőre felsorolás szintjén elmondták, hol jártak, milyen közlekedési eszközöket használtak.