Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Balatonszentgyörgyi iskola megismerése
Ezt a foglalkozást az iskola megismerésére szántam. A foglalkozás első felében ismertettem az általam gyűjtött információkat. Ezután a tanulók párban dolgozva maguk keresgélhettek a számítógépen. Képeket nézegettek, információkat olvastak az iskoláról, és Balatonszentgyörgyről.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Bemutató befejezése
Az előző foglalkozáson elkezdett bemutató készítését folytatták a tanulók. Szívesen dolgoznak ezzel a programmal, élvezték a keresést is. Időnként kértek segítséget, tanácsot, de látványos, szép diák készültek. A foglalkozás végére be kellet fejezni a munkát.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A fejlesztő foglalkozáson szívesen vesznek részt a gyerekek. A mai alkalommal az egyenes és fordított arányosságos feladatokat oldottunk meg. Ezen a foglalkozáson a logikus-és kreatív gondolkodás fejlesztésén kívül a következő készségeket szeretném fejleszteni:lényegkiemelés, memória, koncentráció. Ők maguk találhattak ki feladatokat és a társuknak kellett megoldani. Páros munka keretében dolgoztak. Az óra végén véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozást az informatika teremben tartottam. A British Council honlapján oldottak meg a gyerekek interaktív feladatokat az ételekkel, zöldségekkel, gyümölcsökkel kapcsolatosan. A gyerekek eddig nem ismerték ezt a honlapot, újdonság volt számukra. Nagyon élvezték a feladatok érdekességét, változatosságát, sokszínűségét. Biztos vagyok benne, hogy legközelebb is örömmel ellátogatnak erre az oldalra.
Nyelvi foglalkozás – német
Folytattuk az előző heti foglalkozásunkat.
Ezen a foglalkozáson a Lingolia internetes tananyag 2. részével dolgoztak a gyerekek, mindenki a saját egyéni tempója szerint. Az ügyesebbek a szövegek pontosabb megértésére, ill. egyszerűbb közléselemek önálló felhasználására is törekszenek. A digitális szótárhasználatot is gyakoroljuk, igyekszem megismertetni velük az előnyei mellett a korlátait is. Párban is dolgozhatnak, így sokkal motiváltabban oldják meg a feladatokat, és sokkal több szóbeli interakcióra is lehetőség nyílik ezáltal.