Heti foglalkozások 31.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Somogyvári EGYMI-ben tett látogatás értékelése

Az előző napi testvériskolai látogatást értékeltük a gyerekekkel. A foglalkozás első része közös beszélgetéssel, a szerzett élmények megbeszélésével telt. A gyerekeknek nagy élmény volt a látogatás, egymás szavába vágva meséltek. A foglalkozás második felében egy fogalmazást írtak, amiben mindenki leírhatta a saját élményeit, tapasztalatát.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Fővárosok bemutatása, előadások

Folytattuk a bemutatást. Mindenki megmutatta a készített anyagot. Tetszett a gyerekeknek ez a feladat. Röviden értékeltük is a munkákat.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

Egyenlőtlenségek megoldásával foglalkoztunk. Megnézzük az egyenlőtlenségek megoldásának lépéseit szépen sorban egyiket a másik után: közös nevezőre hozás, egyszerűsítés, ábrázolás …A relációjelek használata gondot okozott. Térben szemléltettem, csoportokba álltak, és így határoztuk meg a kisebb, nagyobb jel használatát. Számegyenesen ábrázoltuk a megoldáshalmazt. Sikerélményeket gyűjtöttünk, helyreállt az önbizalmuk. Jó hangulatban telt az óra.

Nyelvi foglalkozás – angol

Ezen a foglalkozáson cselekvéseket tanultunk. A bemutatott igéket ezután egy keresztrejtvényben kellett megkeresni. Ezután következett a can/can´t bevezetése. Mindenki elmondta, hogy meg tudja-e csinálni az adott cselekvést vagy nem. A hallottakat egy táblázatban rögzítettük, amit majd a következő foglalkozáson fogunk felhasználni. A gyerekek élvezték az órát, örültek, hogy egyre több dolgot tudnak elmondani magukról angolul.

Nyelvi foglalkozás – német

Folytattuk a az előző heti foglalkozásunkat.

Ma érkeztünk el a budapesti kirándulás leírásához. Az előző foglalkozások alapján ötletrohammal „Wortigel”-t (gondolattérképet) készítettünk, vázlatot írtunk majd ez alapján elkezdtünk mondatokat alkotni. Komoly feladatot jelent ilyenkor a tanult nyelvtani szabályok alkalmazása. Ilyenkor arra törekszem, hogy a gyerekek minél több önálló munkával, segítő szempontok alapján egyéni ill. önkorrekcióval dolgozzanak. A mai foglakozáson így a kirándulásnak kb. a felét tudtuk megfogalmazni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.