Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Január 30.
Nemzeti parkok
A nemzeti parkok fogalmának, jelentőségének tisztázásával kezdődött a foglalkozás. Ezután a Magyarországi nemzeti parkokat gyűjtöttük össze. Egy feladatlapot kaptak aztán, amit Internet segítségével tölthettek ki. Ez nemzeti parkjaink jellemzőit gyűjtötte táblázatba: megadott jellemzőket kellett megfelelő helyre írni. Ügyesen dolgoztak, élvezték a munkát.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Január 30.
Képes úti napló készítése
Az előző foglalkozáson elkezdett munkák befejezése volt a feladat. Nagyon jó kedvű foglalkozás volt, a gyerekek szeretik az ehhez hasonló kreativítást igénylő feladatokat.
Szép munkák készültek, amelyeket egymásnak bemutattak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A1-A2
2019. 01.31.
A fejlesztő foglalkozáson mindenki részt vesz. Bekapcsolódnak a munkába, ötleteikkel segítik a feladatok megoldását. Szívesen dolgoznak csoportban és párban. Eszközigényünk: logikai játékok, memória játék, csomagolópapír, filctoll. A játékok szabályainak megbeszélése és betartása nagyon fontos. Érdekesnek találták a betűkkel leírt műveletekben a betűk értékének megállapítását. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. január 28. A/1/10.
Az órán átismételtük a napi tevékenységekhez kapcsolódó kifejezéseket. Ezután a gyerekek lerajzolták és leírták egy napjukat. Miután elkészült mindenki, egymást kérdezgették, ki mit csinál az egyes napszakokban. Az ilyen feladatok segítségével a gyerekek jobban megismerik egymást. A foglalkozás végén csoportokban dolgoztak tovább. Elképzelték, milyen lenne, mit csinálnának egy ideális napon. A csoportmunka jó hangulatban telt, egészen fantáziadús ötleteik voltak a gyerekeknek.