Tematikus foglalkozás – A komponens
Társadalmi egyenlőtlenség
A foglalkozás témája továbbra is a társadalmi egyenlőtlenség volt, ahol arról beszélgettek kik a szegények és kik a gazdagok. A témában mindenki elmondhatta a véleményét, azt megvitatták. A foglalkozás célja a gondolkodás fejlesztése volt.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
A következő óra az Európai Unió országairól szólt. A gyerekek a tagállamokkal ismerkedtek játékos vetélkedő formájában. Csoportokban dolgoztak, az előző foglalkozáskor létrejött csoportok szerint. Térkép színezés, országok keresése, zászlók válogatása, villámkérdések, képek kapcsolása országokhoz szerepelt a feladatok között.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Oszthatósági feladatokat oldottunk meg csoportmunka keretében. A foglalkozáson nagy hangsúlyt kap a tevékenység központúság. Nagyon élvezik a gyerekek. A különböző munkaformák, illetve a kooperatív technikák alkalmazása a tanulók tevékenységét még hatékonyabbá teszi. A játék is fontos szerepet kap a foglalkozásokon, mivel ez komplex módon fejleszti az egész személyiséget.
Nyelvi foglalkozás – német
3-4. heti foglalkozás A/6. A/5.
A tél szókincsét bővítettük. A gyerekek nagyon aktívan vettek ebben részt, érdekesnek találták az internetes feladatokat. A program jó lehetőséget kínál a különböző nyelvi szinteken levő tanulók egyéni haladása számára. A tanórán tanult tartalmakat színesíti, jól kiegészíti a kép a hozzátartozó leírással. A gyorsabban haladóknak szóbeli feladatokra is van lehetőségük. A foglalkozás végén játékot választhattak, így „négysarkozással” nagyon jó hangulatban zárult az alkalom.
Nyelvi foglalkozás – angol – 1. -2. csoport
Az utolsó februári órán a tanulók elsajátították a számokat 1-10-ig. Játszottak BINGO-t is. A könnyed, játékos tanulás nem volt megterhelő, mindkét csoportnak egyaránt tetszett a foglalkozás mozgalmassága, változatossága.