Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2019. február 06.
Film nézés nemzeti parkokról
Az előző foglalkozáshoz kapcsolódva, ma A Magyar Nemzeti Parkok című filmet kezdtük megnézni. A film nagyon érdekes, látványos, igaz amit az ismertetőben írtak:::Magyarország legszebb tájai, természeti csodái tárulnak fel, a Hortobágy szikesétől a Bükk erdein és az Őrség falvain át a Balaton-felvidékig. Olyan helyekre látogatunk, ahol csak a madár jár: nemzeti parkjaink mélyére, az érintetlen természet eldugott rezervátumaiba.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2019. február 06.
Könyvborító tervezése
A B komponens diákjainak a feladata ezen a foglalkozáson az volt, hogy tervezzenek könyvborítót egy könyvhöz, ami gyerekeknek szól az EU-ról. Az eddigi foglalkozásokon szerzett ismeretek segítségével a feladat megoldhatónak bizonyult. Négyes csoportokat alkotva dolgoztak.
A feladat az volt, hogy találjanak a könyvnek címet, majd készítsék el a borító tervet. Tetszett a feladat nekik, vidáman telt az idő, főleg a cím kitalálását élvezték. Érdekes munkák születtek.
Tantárgyi fejlesztés -matematika
41.-42. foglalkozás
2019. 02. 07.
A tanulók rendszeresen oldanak majd meg önállóan feladatokat, hogy aktívan vegyenek részt a tanítási, tanulási folyamatban. A feladatmegoldáson keresztül a tanuló ugyanis képessé válhat a pontos, kitartó, fegyelmezett munkára. Kialakul a diákokban az önellenőrzés igénye, a sajátjuktól eltérő szemlélet tisztelete. Ezt próbáltam sulykolni a feladatmegoldások során. Nagyon élvezték a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. 02. 04. A/2/11
A foglalkozás címe: In the town.
Egy nyelvtörővel kezdtük a foglalkozást. Ez megalapozta a jó hangulatot. Épületek neveit tanulták meg a gyerekek, majd elhelyezték őket egy város térképén. Ezután útirányok alapján kellett megkeresniük az adott épületet. A foglalkozást egy játék zárta le. A foglalkozáson a British Council honlapján található interaktív feladatok közül is válogattam. A gyerekek élvezték a foglalkozást, örömmel vettek részt rajta.
Nyelvi foglalkozás – német
A/1. 2019.02.04. A/2. 02.11.
A foglalkozás első felében Activityt játszottunk, ezzel gyakoroltuk az új témakör szavait, kifejezéseit. Ezt képleírás követte, amit páros munkában végeztünk. Ezután a kérdésfeltevést gyakoroltuk, ami általában problémát jelent a gyerekeknek. Egy kérdőszóval a lehető legtöbb kérdést alkottuk egymás után, hogy a bevésést minél jobban támogassuk. A végén a saját jelmezekre is tettünk fel kérdéseket, amikre egyszavas válaszokkal is válaszolhattak. A villámkérdésekkel szívesen kérdezik ki egymást.