Heti foglalkozások 40.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019. február 06.

Film nézés nemzeti parkokról

Az előző foglalkozáshoz kapcsolódva, ma A Magyar Nemzeti Parkok című filmet kezdtük megnézni. A film nagyon érdekes, látványos, igaz amit az ismertetőben írtak:::Magyarország legszebb tájai, természeti csodái tárulnak fel, a Hortobágy szikesétől a Bükk erdein és az Őrség falvain át a Balaton-felvidékig. Olyan helyekre látogatunk, ahol csak a madár jár: nemzeti parkjaink mélyére, az érintetlen természet eldugott rezervátumaiba.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019. február 06.

Könyvborító tervezése

A B komponens diákjainak a feladata ezen a foglalkozáson az volt, hogy tervezzenek könyvborítót egy könyvhöz, ami gyerekeknek szól az EU-ról. Az eddigi foglalkozásokon szerzett ismeretek segítségével a feladat megoldhatónak bizonyult. Négyes csoportokat alkotva dolgoztak.

A feladat az volt, hogy találjanak a könyvnek címet, majd készítsék el a borító tervet. Tetszett a feladat nekik, vidáman telt az idő, főleg a cím kitalálását élvezték. Érdekes munkák születtek.

Tantárgyi fejlesztés -matematika

41.-42. foglalkozás

2019. 02. 07.

A tanulók rendszeresen oldanak majd meg önállóan feladatokat, hogy aktívan vegyenek részt a tanítási, tanulási folyamatban. A feladatmegoldáson keresztül a tanuló ugyanis képessé válhat a pontos, kitartó, fegyelmezett munkára. Kialakul a diákokban az önellenőrzés igénye, a sajátjuktól eltérő szemlélet tisztelete. Ezt próbáltam sulykolni a feladatmegoldások során. Nagyon élvezték a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. 02. 04. A/2/11

A foglalkozás címe: In the town.

Egy nyelvtörővel kezdtük a foglalkozást. Ez megalapozta a jó hangulatot. Épületek neveit tanulták meg a gyerekek, majd elhelyezték őket egy város térképén. Ezután útirányok alapján kellett megkeresniük az adott épületet. A foglalkozást egy játék zárta le. A foglalkozáson a British Council honlapján található interaktív feladatok közül is válogattam. A gyerekek élvezték a foglalkozást, örömmel vettek részt rajta.

Nyelvi foglalkozás – német

A/1. 2019.02.04. A/2. 02.11.

A foglalkozás első felében Activityt játszottunk, ezzel gyakoroltuk az új témakör szavait, kifejezéseit. Ezt képleírás követte, amit páros munkában végeztünk. Ezután a kérdésfeltevést gyakoroltuk, ami általában problémát jelent a gyerekeknek. Egy kérdőszóval a lehető legtöbb kérdést alkottuk egymás után, hogy a bevésést minél jobban támogassuk. A végén a saját jelmezekre is tettünk fel kérdéseket, amikre egyszavas válaszokkal is válaszolhattak. A villámkérdésekkel szívesen kérdezik ki egymást.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.