Tematikus foglalkozás – “A” komponens
február 28.
Tabló készítése a nemzeti parkokról
Ezen a foglalkozáson készültek el a tablók a múlt heti foglalkozáson gyűjtött anyagból. A képeket ragasztották, kiegészítették magyarázószöveggel, és kértem, hogy legyen rajta rajz is. Szépen dolgoztak, szívesen készítették a tablót, így szép munkák készültek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Február 27.
EU-ról szóló újság szerkesztése
Az előző foglalkozáson készült újsághoz kellett rovatokat, cikkeket kitalálni. Feladatként adtam, hogy osszák el a munkát, minden csapattag vállaljon egy részfeladatot. Rovatok címét kellett kitalálni, legalább öt cikknek a címét, és egy cikk kidolgozása. Érdekes ötletek születtek, mindenki szívesen dolgozott. Jó hangulatú foglalkozást töltöttünk együtt.
Tantárgyi fejlesztés -matematika
47.-48. foglalkozás
2019.02.28.
Változatos példákkal, feladatokkal mutatunk rá arra, hogy milyen előnyöket jelenthet a mindennapi életben, ha valaki jártas a problémamegoldásban. A matematikatanításnak kiemelt szerepe van a pénzügyi-gazdasági kompetenciák kialakításában. Életkortól függő szinten, rendszeresen foglalkozunk majd olyan feladatokkal, amelyekben valamilyen probléma legjobb megoldását keressük. Jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. 02. 25. A/1/12
Az előző foglalkozáshoz kapcsolódva, folytattuk az ismeretszerzést a városról. Először a saját lakóhelyükről, annak épületeiről kellett írniuk. A gyerekek csoportokban dolgoztak. Mivel több településről járnak iskolánkba, így minden településről sikerült információkat szereznünk. Ezután mindenki elképzelte a saját álmai városát. Lerajzolta, beleírta a térképébe a legfontosabb épületeket és egyéb helyeket. A gyerekek élvezték a foglalkozást, a végén sok érdekes, kreatív, szép rajz született.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 02. 25.
Új témakört kezdtünk a mai foglalkozáson: Európa országai. Ezt egy másik weboldalról keressük ki: www.lernspassfuerkinder.de.
A gyerekek digitális kompetenciái is fejlődnek ezáltal, mert különböző segédprogramokra is szükség van az oldal teljes körű használatához. A színes, érdekes felület a „dinó tanárral” nagyon tetszett nekik, és az országkvíz is jó bevezető feladatnak bizonyult. A szókincset és az térkép- ill. országismeretet is játékosan fejlesztettük ezzel