Tematikus foglalkozás – „A” komponens
Április 03.
Tanulmányi séta a faluban
Ezen és a következő foglalkozáson sétát teszünk a faluban. Mivel viszonylag nagy területen fekszik Tevel, két részletben tesszük meg a tanulmányi sétánkat, környezetvédelemre, aktuális mezőgazdasági-, és ház körüli munkákra fókuszálva. Ma az iskolánktól délre eső területet jártuk be. Induláskor megbeszéltünk egy úti tervet, és a megfigyelni valókat. Nagyon fegyelmezettek voltak a gyerekek, észrevették azokat a dolgokat, amelyek környezetvédelmi szempontból rosszak. Többször megálltunk, és megbeszéltük a látottakat.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Április 03.
Úti filmek-Portugália
Ezen a foglalkozáson egy Portugáliáról szóló úti filmet néztünk meg. Ennek a gyerekek nagyon örültek, lekötötte őket a film, nem ismerték nagyon. Tetszett nekik, szívesen nézik az úti filmeket. Közben kérdezgettek is, olyan dolgokról, ami megfogta őket.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
2019.04.04.
Geometria. Rácspontok összekötése. Hány háromszög található a rajzon? Négyzetekből alakzatok alkotása. Szervezeti forma: frontális, csoport, páros és önálló munka. Barkóba játékkal hangolódtunk rá az órára. Síkidomok kitalálása/ négyzet, kör, háromszög/. Közös és eltérő tulajdonságok összegyűjtése, halmazba rendezése. A halmazba odaillő további alakzatok rajzolása. GEOMAG építőből különböző alakzatok építése, különböző feltételekkel. Melyik feladat tetszett a legjobban? Értékeltük a foglakozást. Véleményt alkothattak a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. 04. 01. A/2/15.
Flashcardsok segítségével átismételtük a ház részeit. Új anyagként a nappali berendezési tárgyait tanulták meg a gyerekek, szintén flashcardsok segítségével. Ezután kiszíneztek egy képet, amin egy nappali szoba látható, majd páros munkában egymást kérdezték a tanulók. Például: Is there a carpet in the living-room? Where is it? Are there newspapers in the living-room? Where are they? Ezt követően kört alkottunk, majd mindenkit megkértünk, mondja el nekünk, hogyan néz ki a saját nappalijuk. A gyerekek ezen az órán is jól érezték magukat, jó kedvvel, de fegyelmezetten dolgoztak. Új információkat is megtudhattak egymásról. A páros munkában segítették egymást.
Nyelvi foglalkozás – német
15.foglalkozás A/1. 2019. 04.01.
Ezen a foglalkozáson a múltkor megkezdett szöveg feldolgozását folytattuk. A hallott szöveg írott változatával ismerkedtünk. Ez nagyon jó alkalom az olvasási kompetencia fejlesztésére is, ami idegen nyelvről lévén szó a szép kiejtéssel is kiegészül. Ezután először egy körülbelüli tartalmat fordítunk, ezután pedig a szöveget nagyobb, majd kisebb szerkezeti egységekre bontjuk. A szövegfeldolgozást páros munkában végezték a gyerekek, így sokkal hatékonyabban tudnak haladni.