Heti foglalkozások 49.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

Április 10.

Tanulmányi séta a faluban

Ma a falu északi felét jártuk be. Az előző foglalkozáshoz hasonló megfigyeléseket tettünk. Beszéltünk a szelektív hulladékkezelésről, a szemetelés problémájáról, ami talán legszembetűnőbb falunkban. Néhány kertnél megálltunk és megnéztük mik az aktuális teendők, egy helyen az éppen kertben dolgozó néni elmondta, hogy mit ültetett, vetett.

Nagyon hasznosnak gondolom ezt a két sétát, még beszélgetni fogunk róla az iskolában.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

Április 10.

Úti filmek-Horvátország

Horvátországról szóló úti filmet találtam a mai foglalkozásra. Mielőtt elkezdtük volna nézni, néhány mondatban felelevenítettük az országról tanultakat. A film érdekes volt, a gyerekek szívesen nézték. Néhány gyerek már járt horvátországi nyaraláson, ők közbe-közbe meséltek saját élményeikről.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

59.-60.foglalkozás

2019.04.11.

Bűvös alakzatok, számok elhelyezése körökbe, háromszögekbe, bűvös négyzetek. Ráhangolódás: logikai játékok: dáma, torpedó. Számok elhelyezése az ábrába úgy, hogy 3-3 szám összege 200 legyen. 4*4-es bűvös négyzet hiányzó számjegyeinek beírása. Szívesen oldották a feladatokat, volt, aki a könnyebbet választotta, volt, aki a nehezebbel is megbirkózott. Jó hangulatban telt az óra.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. 04. 08. A/1/15.

Flashcardsok segítségével átismételtük a ház részeit. Új anyagként a nappali berendezési tárgyait tanulták meg a gyerekek, szintén flashcardsok segítségével. Ezután kiszíneztek egy képet, amin egy nappali szoba látható, majd páros munkában egymást kérdezték a tanulók. Például: Is there a carpet in the living-room? Where is it? Are there newspapers in the living-room? Where are they? Ezt követően kört alkottunk, majd mindenkit megkértünk, mondja el nekünk, hogyan néz ki a saját nappalijuk. A gyerekek ezen az órán is jól érezték magukat, jó kedvvel, de fegyelmezetten dolgoztak. Új információkat is megtudhattak egymásról. A páros munkában segítették egymást.

Nyelvi foglalkozás – német

15. foglalkozás  A/2. 04.08.

Ezen a foglalkozáson a múltkor megkezdett szöveg feldolgozását folytattuk. A hallott szöveg írott változatával ismerkedtünk. Ez nagyon jó alkalom az olvasási kompetencia fejlesztésére is, ami idegen nyelvről lévén szó a szép kiejtéssel is kiegészül. Ezután először egy körülbelüli tartalmat fordítunk, ezután pedig a szöveget nagyobb, majd kisebb szerkezeti egységekre bontjuk. A szövegfeldolgozást páros munkában végezték a gyerekek, így sokkal hatékonyabban tudnak haladni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.