Heti foglalkozások 5.

Tematikus foglalkozás – A komponens

Etnikai egyenlőtlenség

Az etnikai egyenlőtlenségről beszélgettünk. Megbeszéltük, mi az etnikum. Mivel iskolánkba számos roma jár, ezért gyűjtöttünk olyan tulajdonságokat, amelyek főleg rájuk jellemzőek (pl. nevek, szokások, külső jegyek. Megbeszéltük, miért illetik őket gyakran negatív kritikával, és szabad-e általánosítani. Miért gyakoriak közülük a hátrányos helyzetűek, és mivel lehet ezen változtatni. Elmondták a gyerekek, hogy a szüleik nem végezték el az általános iskolát sem. Ezért szakmájuk sincs. Sokaknak nehéz a szabályok követése. Arra a következtetésre jutottak, hogy tanulással lehet a hátrányokat csökkenteni.

Tematikus foglalkozás – B komponens

Európai Unió

Az euró. A közös pénz célja, bevezetése, euró bankjegyek és érmék. Csoport foglakozás formájában történt a feldolgozás. A gyerekek párban dolgoztak, feladatlap kérdései alapján ismerkedtek az euróval. A feladatok között Internetes keresés is szerepelt. A foglalkozás egy montázs elkészítésével zárult, amelyen euróról készült rajzok, képek voltak.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 5 ember kézfogással bemutatkozik. Hány kézfogás van? A feladat eljátszása. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a megoldásforma.4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük.

Nyelvi foglalkozás – német

5-6. heti foglalkozás A/6. A/5.

A tavasz beköszöntével aktuális az évszak sajátosságainak megismerése idegen nyelven is. A gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztését is segítik a lingolia nyelvtanuló program egyes leckéi. Eközben a nyelvi pontosság is elengedhetetlen, hiszen a rendszer csak a hibátlanul leírt szavakat fogadja el helyesnek. Ez a gyerekek belső motivációját is erősíti. A szöveghez tartozó hallás utáni szövegértés feladattal ismerkedtünk.

Nyelvi foglalkozás –  angol

5. foglalkozás A/5.

A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az idővel ismerkedtünk meg. What is the time? kérdésre megtanultunk válaszolni. A tanulók elsajátították a számokat 1-10-ig. Játszottunk BINGO-t. A könnyed, játékos tanulás nem volt megterhelő, a gyerekeknek tetszett a foglalkozás mozgalmassága, változatossága. Közösen énekeltük a „Riddle” című dalt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.