Tematikus foglalkozás – „A” komponens
Április 17.
Látogatás a helyi szarvasmarha telepen
A faluban működő mezőgazdasági zrt. szarvasmarha telepére látogattunk. Előzetes egyeztetés után érkeztünk. A telep vezetője vezetett végig bennünket, és megmutatta az épületeket, állatokat, beszélt az etetés és a fejés folyamatáról, a trágya kezeléséről. Ez a telep egy néhány éve történt beruházás keretében teljesen megújult, a legmodernebb technikával felszerelt. Nagyon érdekes volt, a gyerekeknek rendkívül tettszett.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
Április 17.
Úti filmek-Szlovákia
A mai foglalkozáson Szlovákiáról szóló filmet néztünk. Ennek külön örültek a gyerekek, sőt ők kérték, mert a tavalyi tanév végén a Határtalanul program keretében jártak Felvidéken.
Nagyon örültek, mikor ismerős városokat láttak, lelkesen meséltek az élményeikről. A foglalkozás után még sokáig beszélgettünk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
61.-62. foglalkozás
2019.04.16.
A mai foglalkozáson is a bűvös négyzetekkel foglalkoztunk. Gyakoroltuk az előző órán tanultakat. Már maguk is rajzolhattak bűvös négyzetet. Egymásnak írtak feladatokat. Négyzet alakban rendezett 12 kis körbe 1-től 12-ig úgy kell beírni a számokat, hogy a belső négyzetben lévő 4 szám összege fele legyen a nagyobb négyzetben levő 8 szám összegének. Frontális munka keretében történt a feladatmegoldás. Vidám hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. 04. 15. A/2/16.
A mai foglalkozáson a liveworksheet. com oldalon dolgoztak a gyerekek. Interaktív feladatokat oldottak meg a ház részeivel és a nappali szoba berendezési tárgyaival kapcsolatosan. A gyerekek az interaktív órákon nagyon motiváltak, sokkal nagyobb kedvvel dolgoznak. Az óra hátralévő részében elkezdtünk foglalkozni a hálószoba berendezési tárgyaival. Szókártyák segítségével tanulták meg az új szavakat. Az óra végén keresztrejtvényt oldottak meg, így ellenőrizhettem milyen mértékben sajátították el a szavakat.
Nyelvi foglalkozás – német
16. foglalkozás A/1. 2019. 04.15.
A mai alkalommal befejeztük a szöveg fordítását. Ezután kérdések alapján újból átbeszéltük. Először egyszavas/kifejezéses válaszokat adnak a gyerekek, azután egész mondatosakat. Az ügyesebbek a végére már kérdéseket is tudnak feltenni egymásnak. Az önálló szövegalkotás mindig a legnehezebb a feladatok között, ezért fontos, hogy lépésenként, sok biztatással alakítsuk ki a gyerekekben ezt a kompetenciát. Egy két tanuló a szövegtől elszakadva is próbált véleményt alkotni.