Heti foglalkozások 50.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

Április 17.

Látogatás a helyi szarvasmarha telepen

A faluban működő mezőgazdasági zrt. szarvasmarha telepére látogattunk. Előzetes egyeztetés után érkeztünk. A telep vezetője vezetett végig bennünket, és megmutatta az épületeket, állatokat, beszélt az etetés és a fejés folyamatáról, a trágya kezeléséről. Ez a telep egy néhány éve történt beruházás keretében teljesen megújult, a legmodernebb technikával felszerelt. Nagyon érdekes volt, a gyerekeknek rendkívül tettszett.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

Április 17.

Úti filmek-Szlovákia

A mai foglalkozáson Szlovákiáról szóló filmet néztünk. Ennek külön örültek a gyerekek, sőt ők kérték, mert a tavalyi tanév végén a Határtalanul program keretében jártak Felvidéken.

Nagyon örültek, mikor ismerős városokat láttak, lelkesen meséltek az élményeikről. A foglalkozás után még sokáig beszélgettünk.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport

61.-62. foglalkozás

2019.04.16.

A mai foglalkozáson is a bűvös négyzetekkel foglalkoztunk. Gyakoroltuk az előző órán tanultakat. Már maguk is rajzolhattak bűvös négyzetet. Egymásnak írtak feladatokat. Négyzet alakban rendezett 12 kis körbe 1-től 12-ig úgy kell beírni a számokat, hogy a belső négyzetben lévő 4 szám összege fele legyen a nagyobb négyzetben levő 8 szám összegének. Frontális munka keretében történt a feladatmegoldás. Vidám hangulatban telt a foglalkozás.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. 04. 15. A/2/16.

A mai foglalkozáson a liveworksheet. com oldalon dolgoztak a gyerekek. Interaktív feladatokat oldottak meg a ház részeivel és a nappali szoba berendezési tárgyaival kapcsolatosan. A gyerekek az interaktív órákon nagyon motiváltak, sokkal nagyobb kedvvel dolgoznak. Az óra hátralévő részében elkezdtünk foglalkozni a hálószoba berendezési tárgyaival. Szókártyák segítségével tanulták meg az új szavakat. Az óra végén keresztrejtvényt oldottak meg, így ellenőrizhettem milyen mértékben sajátították el a szavakat.

Nyelvi foglalkozás – német

16. foglalkozás A/1. 2019. 04.15.

A mai alkalommal befejeztük a szöveg fordítását. Ezután kérdések alapján újból átbeszéltük. Először egyszavas/kifejezéses válaszokat adnak a gyerekek, azután egész mondatosakat. Az ügyesebbek a végére már kérdéseket is tudnak feltenni egymásnak. Az önálló szövegalkotás mindig a legnehezebb a feladatok között, ezért fontos, hogy lépésenként, sok biztatással alakítsuk ki a gyerekekben ezt a kompetenciát. Egy két tanuló a szövegtől elszakadva is próbált véleményt alkotni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.