Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Szeptember 02.
Környezettudatos élet
A környezettudatosság lényegéről, a hozzátartozó életmódról, a környezetünkre való hatásáról, a föld természeti kincseinek védelméről szólt a mai foglalkozás. Fontos, hogy a gyerekek megértsék: a környezettudatos életmód a hosszú távú gondolkodásról szól. Egy rövid bemutató után beszélgetünk. A gyerekek meglepően tájékozottak voltak, sok érdekes dologról beszélgettünk.
Szeptember 05.
Őszi tanulmányi séta
A faluban tettünk egy sétát, amelynek célja az volt, hogy megfigyeljük mit tehetnek, tehetünk mi a környezettudatos életmódhoz. Találkoztunk sok pozitív, és sajnos sok negatív példával is. A gyerekek észrevették, és elemezték ezeket. Nagyon hasznosnak találtam a sétát.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Szeptember 02.
Mi is az az Európai Unió?
A B komponens diákjai szeptembertől léptek a programba. Az Európai Unióról szóló első foglalkozáson az EU jelentőségével, történetével, tagországokkal, intézményeivel ismerkedtünk. Ezeket Internetes kereséssel oldották meg a gyerekek. Előre elkészített feladatlapon lévő kérdésekre keresték a választ. A kitűzött célt, hogy alap jellemzőkkel tisztában legyenek sikerült elérnünk. Szívesen csinálták a feladatokat, jó hangulatban telt a foglalkozás.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
77.-78. foglalkozás A1-A2
2019.09.03 -09.06.
A matematikai tantárgyi fejlesztés célja, hogy tanórán kívüli, délutáni kiscsoportos foglalkozások keretében hozzájáruljon a programban résztvevő tanulók iskolai sikerélményeinek megéléséhez, az egyén szocializációjához. A mai foglalkozáson érdekes matematikai feladatokat oldottunk meg. Konkrét halmazokkal kapcsolatban halmazműveleteket végeztünk, halmazszemléletet fejlesztettük. Nagyon jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019.szeptember 5. A/2/19
A foglalkozás elején ismertettem a témákat, amivel megismerkedünk. Ezután összefoglaltuk, amit a ház részeiről és berendezési tárgyairól tanultunk. A Taylor család otthonáról olvastak a gyerekek egy szöveget és válaszoltak a hozzá kapcsolódó kérdésekre. Ezután csapatverseny volt játékos feladatokkal, amelyek a témakörhöz kapcsolódtak. Pl.: keresztrejtvény, kakukktojás, szókirakó. A foglalkozás jó hangulatban telt, a verseny izgalmas volt.
Nyelvi foglalkozás – német
2019.09.04. A/1.
Az év első alkalmán bepótoltuk a játékos foglalkozást, ami időhiány miatt az A/1. csoportnak az év végén elmaradt. A választást most is a gyerekekre bíztam, így a kedvencek itt is sorra kerülhettek. Ezért most is volt akasztófás helyesírás-fejlesztés, mondatalkotás Ki vagyok én-nel, Activity, ahol a sokoldalú kommunikáció mindig sok vidámsággal jár, és a csapatmunka a társakkal való együttműködést is jól fejleszti. Jó hangulatban kezdtük ezen a foglalkozáson a tanévet.