Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Szeptember 09.
A környezetszennyezés következményei
A környezetszennyezésről, annak hatásairól szólt a mai foglalkozás. A bevezetőben a gyerekek elmondták, hogy mit tudnak erről, majd beszéltünk azokról a dolgokról ami a környezetszennyezéshez vezetnek: levegő-, víz-, talaj-, fényszennyezésről, globális felmelegedésről, sugárszennyeződésről. A foglalkozás végén képeket vetítettem, ami nagyon érdekelte a gyerekeket,
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Szeptember 09.
Az Európai Unió jelképei. Az EU zászlaja, himnusza, Erópa-nap, jelmondat. Játékos feladatok.
Az Európai Unió jelképeiről: az EU zászlaja, himnusza, Európa-nap, jelmondat. Játékos feladatokkal, csoport foglalkozás keretében történt a feldolgozás. Képes, összerakós, keresős feladatokkal, rejtvények megoldásával, zenehallgatással dolgoztuk fel a témát. A gyerekek csoportokban dolgoztak, ezt nagyon élvezték, jó hangulatban telt a foglalkozás
Szeptember 12.
Az Európai Unió országai. Ismerkedés a tagállamokkal, játékos vetélkedő formájában
Az Európai Unió országai. A gyerekek a tagállamokkal ismerkedtek játékos vetélkedő formájában. Csoportokban dolgoztak, az előző foglalkozáskor létrejött csoportok szerint. Térkép színezés, országok keresése, zászlók válogatása, villámkérdések, képek kapcsolása országokhoz szerepelt a feladatok között. Nagyon jó hangulatú foglakozás volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
79.-80. foglalkozás A1-A2
2019.09.10.-09.13.
A számfogalom fejlesztése, alakítása a műveletek alaptulajdonságainak alkalmazásával. A halmazműveletek és a logikai műveletek kapcsolata egyszerűbb feladatokban. A skatulyaelv alkalmazásával megoldható feladatok. Ezen a foglalkozáson az interaktív táblát is használtuk. Nagyon élvezték a gyerekek. Szívesen használják a táblát.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. szeptember 12. A/1/20
A foglalkozás elején ismertettem a témákat, amivel megismerkedünk. Az első téma az évszakok és hónapok megtanulása volt. Szókártyák és rajzok segítségével ismerték meg a szavakat, majd egy színes, de hiányos ábrába be kellett illeszteniük a hiányzó kifejezéseket. Ezt követően a liveworksheet oldalon oldottak meg a gyerekek interaktív feladatokat. A foglalkozás jó hangulatban telt, a gyerekek már nagyon várták a foglalkozást, lelkesek voltak.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 2019.09.11.
A ház témakör több évfolyamon visszatérő tananyag. először a belső tér kifejezéseit gyakoroljuk, ügyelve a helyes névelő használatra illetve az egyes és többes szám megfelelő illeszkedéseire. Jó lehetőség ez a kétféle esetet vonzó viszonyszók, és a Wo?+ Dativ Wohin?+Akkusativ használatára. A kissé szigorúbb nyelvtani elvárásokat egy robotos játékkal szoktam érdekessé tenni, amelyben csapatmunkával irányíthatják a robotot, ha helyes kifejezést illetve mondatot alkottak.