Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
11-12. foglalkozás A/1 B/1
Kik használják az eurót? Az eurót bevezető országok, euró övezet. Különböző országok bankjegyei, pénzérméi. Játékos vetélkedő formájában dolgoztuk fel a témát. Internetes játékok, keresős feladatok, képösszerakó. szerepeltek a feladatok között. A gyerekek nagyon élvezték a játékot.
Tematikus foglalkozás – A komponens
Egészségügyi egyenlőtlenség
Egészségügyi egyenlőtlenségről beszéltünk: megbeszéltük milyen hátrányokat okozhat. Aztán szituációkat kellett eljátszani különböző egészségügyi helyzetekről (pl. kövérség, cigarettázás, italozás, balesetek okozta bajokról). Ezután megbeszéltük mivel lehet ezeken segíteni, vagy elkerülni.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
Geometria. Rácspontok összekötése. Hány háromszög található a rajzon? Négyzetekből alakzatok alkotása. Szervezeti forma: frontális, csoport, páros és önálló munka. Barchóba játékkal hangolódtunk rá az órára. Síkidomok kitalálása/ négyzet, kör, háromszög/. Közös és eltérő tulajdonságok összegyűjtése, halmazba rendezése. A halmazba odaillő további alakzatok rajzolása. GEOMAG építőből különböző alakzatok építése, különböző feltételekkel. Melyik feladat tetszett a legjobban? Értékeltük a foglakozást. Véleményt alkothattak a gyerekek.
Nyelvi foglalkozás – német
5-6. heti foglalkozás A/6. A/5.
A tavasz beköszöntével aktuális az évszak sajátosságainak megismerése idegen nyelven is. A gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztését is segítik a lingolia nyelvtanuló program egyes leckéi. Eközben a nyelvi pontosság is elengedhetetlen, hiszen a rendszer csak a hibátlanul leírt szavakat fogadja el helyesnek. Ez a gyerekek belső motivációját is erősíti. A szöveghez tartozó hallás utáni szövegértés feladattal ismerkedtünk.
Nyelvi foglalkozás – angol
6. foglalkozás A/6
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az idővel ismerkedtünk meg. What is the time? kérdésre megtanultunk válaszolni. A tanulók elsajátították a számokat 1-10-ig. Játszottunk BINGO-t. A könnyed, játékos tanulás nem volt megterhelő, a gyerekeknek tetszett a foglalkozás mozgalmassága, változatossága. Közösen énekeltük a „Riddle” című dalt.