Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Szeptember 16.
A Föld órája c. film megnézése
A Föld órája című filmet néztük meg együtt ezen a foglalkozáson. A gyerekek kérték, hogy az előző foglalkozások témájához kapcsolódó filmet keressünk. A film 40 perces, így végig tudtuk nézni. Nagyon tetszett a gyerekeknek, végig figyelemmel nézték.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Szeptember 16.
Az euró. A közös pénz célja, bevezetése, euró bankjegyek és érmék. Csoport foglakozás
A mai foglalkozás az euróról szólt. A gyerekeket megismertettem az euró bevezetésének előzményeivel, céljával. A foglalkozás második felében Interneten keresgéltek, ismerkedtek a különböző országok bankjegyeivel. A feladat az volt, hogy válasszanak ki 10 bankjegyet vagy érmét, és azt mentsék le. Ezeket a következő foglalkozáson használni fogják.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
81.-82. foglalkozás A1-A2
2019.09.17.-09.20.
A gyerekek örömmel vesznek részt a foglalkozáson. Szívesen dolgoznak csoportban és párban is. Ezeknek a matematikai foglalkozásoknak a célja, plusz lehetőség biztosítása a kiemelkedő képességű gyerekeknek, akik szívesen foglalkoznak a matematikával. Ezen a foglalkozáson logikus és kreatív gondolkodás fejlesztésén kívül a következő készségeket szeretném fejleszteni: lényegkiemelés, memória, koncentráció.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. szeptember 19. A/2/20
A következő téma az évszakok és hónapok megtanulása volt. Szókártyák és rajzok segítségével ismerték meg a szavakat, majd egy színes, de hiányos ábrába be kellett illeszteniük a hiányzó kifejezéseket. Ezt követően a liveworksheet oldalon oldottak meg a gyerekek interaktív feladatokat. A foglalkozás jó hangulatban telt, a gyerekek az egész foglalkozás alatt azon versenyeztek, hogy ki menjen ki az interaktív táblához a feladatot megoldani.
Nyelvi foglalkozás – német
A/1.2019.09.18.
A ház témakör több évfolyamon visszatérő tananyag. először a belső tér kifejezéseit gyakoroljuk, ügyelve a helyes névelő használatra illetve az egyes és többes szám megfelelő illeszkedéseire. Jó lehetőség ez a kétféle esetet vonzó viszonyszók, és a Wo?+ Dativ Wohin?+Akkusativ használatára. A kissé szigorúbb nyelvtani elvárásokat egy robotos játékkal szoktam érdekessé tenni, amelyben csapatmunkával irányíthatják a robotot, ha helyes kifejezést illetve mondatot alkottak.