Heti foglalkozások 61.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Szeptember 23.

Milyen lesz az időjárás 2050-ben? Filmnézés

A Milyen lesz az időjárás 2050-ben? című filmet választottam megnézésre. A gyerekek szeretnek filmek alapján ismerkedni egy-egy témával, így megfoghatóbb számukra. Tetszett nekik a választott film.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Szeptember 23.

Kik használják az eurót? Az eurót bevezető országok, euró övezet. Különböző országok bankjegyei, pénzérméi

Megnéztük a különböző országok euróit, beszéltünk róluk. A foglalkozás második felében, négyes csoportokban egy montázst készítettek kinyomtatott eurók képeiből.

Jó hangulatú foglalkozást zártunk, szép munkák születtek.

Fedezzük fel Európát! Tagországok zászlói. Internetes játékok

Szeptember 26.

Az EU országaival, zászlaikkal ismerkedtek a gyerekek a foglalkozáson. Közösen megnéztük az erre az alkalomra készített bemutatót, majd az europa.eu oldalon található játékok segítségével tovább mélyítették ismereteiket. Nagyon tetszett az oldal a gyerekeknek, szívesen próbálták ki a játékokat.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

83.-84. foglalkozás A1-A2

2019.09.24.-09.25.

A geometria témakört rettentően élvezik a gyerekek. Erre a témára tanórai keretek között kevés idő jut, ezért ez különösen érdekes a számukra. Rácspontok összekötése. Hány háromszög található a rajzon? Négyzetekből alakzatok alkotása. Szervezeti forma: frontális, csoport, páros és önálló munka. Barkóba játékkal hangolódtunk rá az órára. Síkidomok kitalálása/ négyzet, kör, háromszög/. Közös és eltérő tulajdonságok összegyűjtése, halmazba rendezése. A halmazba odaillő további alakzatok rajzolása. GEOMAG építőből különböző alakzatok építése, különböző feltételekkel. Melyik feladat tetszett a legjobban? Értékeltük a foglakozást. Véleményt alkothattak a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – angol

2019. szeptember 24. A/1/21

A foglalkozáson átismételtük a számokat 100-ig. Ezután bemutattam egy mondókát a hónapokkal kapcsolatban, majd többször ismételtük különbözőképpen pl. tapssal, dobbantással kísérve. A következő feladatokat csoportokban oldották meg a gyerekek. Kérdésekre kellett válaszolniuk. Pl.: How many hours are there in a day? How many months are there in a season? Ezután vetélkedő következett. Igaz-hamis, szókereső, kiegészítős feladatokat kellett a csapatoknak megoldaniuk. A foglalkozás jó hangulatban telt, minden csapat lelkesen oldotta meg a feladatokat.

2019. szeptember 26. A/2/21

A foglalkozáson átismételtük a számokat 100-ig. Ezután bemutattam egy mondókát a hónapokkal kapcsolatban, majd többször ismételtük különbözőképpen pl. tapssal, dobbantással kísérve. A következő feladatokat csoportokban oldották meg a gyerekek. Kérdésekre kellett válaszolniuk. Pl.: How many hours are there in a day? How many months are there in a season? Ezután vetélkedő következett. Igaz-hamis, szókereső, kiegészítős feladatokat kellett a csapatoknak megoldaniuk. A foglalkozás jó hangulatban telt, minden csapat lelkesen oldotta meg a feladatokat.

Nyelvi foglalkozás – német

A/1. 2019.09.25.

A/2 2019.09.23.

A mai órán a háztípusok és a ház körül található dolgok kerültek sorra. Ilyenkor nagyon szeretik a saját otthoni dolgaikat egyenként elmondani, szó esik az tennivalókról illetve a szabadidős tevékenységekről is. A téma rendszerezését „Wortigel” szógyűjtéssel kezdtük. Ezután kiscsoportosan illetve párban kérdezgetik egymást. Érdekességképpen a Google térképet is megnéztük, akinél lehetett, illetve aki ezt szívesen vette. az interneten található fényképek segítségével barkohbát is játszottunk.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.