Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Október 21.
A látott film értékelése, megbeszélés
Az előző két foglalkozáson látott film értékelése volt a foglalkozás célja. Meglepően érzékenyen reagáltak a gyerekek a látottakra. Beszéltek az érzéseikről, kérdéseket tettek fel. Elgondolkodtatta őket, hogy miért történik ilyen a Földön a 21. században.
Nagyon érdekes, elgondolkodtató foglalkozást zártunk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Október 21.
A tagországok. Csoportfoglalkozás. Egymás feladatlapjainak megoldása, Internetes kereséssel
A tagországok. Az előző foglalkozáson készült feladatlapokat kinyomtattam, ezeket kellett a másik csoportnak megoldani. Ehhez használhatták az Internetet. Vidám, jó hangulatú és eredményes foglalkozás volt, a gyerekek nagyon élvezték, hogy az Ő általuk készített munkákkal dolgozhattak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
93.-94. foglalkozás A1-A2
2019.10.22.-10.25.
A fejlesztő foglalkozáson mindenki részt vesz. Bekapcsolódnak a munkába, ötleteikkel segítik a feladatok megoldását. Szívesen dolgoznak csoportban és párban. Eszközigényünk: logikai játékok, memória játék, csomagolópapír, filctoll. A játékok szabályainak megbeszélése és betartása nagyon fontos. Érdekesnek találták a betűkkel leírt műveletekben a betűk értékének megállapítását. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. október 24. A/2/23.
A foglalkozást ismétléssel kezdtük. Először a hónapokat, napokat, majd az évszakokat ismételtük át egy játékos csapatversennyel. A gyerekek nagyon lelkesek voltak, mindkét csapat tagjai lelkiismeretesen küzdöttek a győzelemért. Ezután az időjárással kapcsolatos kifejezéseket ismételték át a gyerekek, ehhez a british council oldalt használtam segítségül. A foglalkozás második felében a sorszámnevek használatát tanítottam meg, majd néhány egyszerűbb feladat segítségével elkezdtük ennek gyakorlását. A foglalkozás mozgalmassága tetszett a gyerekeknek.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 2019.10.21.
A mai alkalommal az elmúlt heti élményeinket fogalmaztuk meg különböző módokon. A kiállításon készült képek alapján képleírással kezdtünk. Képességek szerint voltak, akik szavakat gyűjtöttek, rendszereztek, mások rövid mondatokat alkottak. Először páros, majd csoportmunkában kérdéseket tettek fel egymásnak a gyerekek. Végül ezekből egy rövid fogalmazást alkottunk.