Tematikus foglalkozás – A komponens
Fogyatékosság miatti egyenlőtlenség
Fogyatékosság miatti egyenlőtlenség: megbeszéltük a fogyatékosságok csoportjait, külön bontottuk testi és szellemi fogyatékosságra. Először megbeszéltük a szellemi fogyatékosság okait és következményeit. Azt, hogy miben kell őket segíteni. A testi fogyatékosságok közül jó párat felsoroltunk, majd csoportok különböző fogyatékosságokat kaptak, pl. vak, süket, mozgáskorlátozott. Ezeket el kellett játszani különböző szituációkban, pl. közlekedés, vásárlás, főzés.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
Fedezzük fel Európát! Tagországok zászlóival ismerkedtek a gyerekek. A foglalkozás az informatika teremben volt, mindenki részt vett rajta. Internetes játékok, keresések segítségével ismerték meg a tagországok zászlót. A foglalkozást villámkérdésekkel pontgyűjtő játékkal zártuk, itt kiderült ki mennyire jegyezte meg, tudja párosítani a zászlókat országokkal.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
A fejlesztő foglalkozáson mindenki részt vesz. Bekapcsolódnak a munkába, ötleteikkel segítik a feladatok megoldását. Szívesen dolgoznak csoportban és párban. Eszközigényünk: logikai játékok, memória játék, csomagolópapír, filctoll. A játékok szabályainak megbeszélése és betartása nagyon fontos. Érdekesnek találták a betűkkel leírt műveletekben a betűk értékének megállapítását. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – német
A tavasz beköszöntével aktuális az évszak sajátosságainak megismerése idegen nyelven is. A gyerekek digitális kompetenciájának fejlesztését is segítik a lingolia nyelvtanuló program egyes leckéi. Eközben a nyelvi pontosság is elengedhetetlen, hiszen a rendszer csak a hibátlanul leírt szavakat fogadja el helyesnek. Ez a gyerekek belső motivációját is erősíti. A szöveghez tartozó hallás utáni szövegértés feladattal ismerkedtünk.
Nyelvi foglalkozás – angol
7-8. foglalkozás A/5, A/6
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. A gyerekek megismerkedtek néhány iskolai felszerelés angol nevével és a színekkel. What is in your bag? Open it. Megnéztük közösen, mi van az ő táskájukban. A gyerekek szívesen végezték el a színezős feladatokat. Közösen elénekeltük az eddig megismert angol dalokat. A foglalkozás végén versenyt rendeztünk. A gyerekek jól érezték magukat, a feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra.