Tematikus foglalkozás – A komponens
Előítéletek, sztereotípiák
Ezen a foglalkozáson a gyerekek átismételték, átbeszélték a társadalmi egyenlőség vonatkozásában kapott információkat, az órán igen aktívak voltak, érdekelte őket a téma. A foglalkozás végén megállapították, hogy sok olyan dolgot tanultak ebben a témakörben, melyekről eddig keveset hallottak.
Tematikus foglalkozás – B komponens
Európai Unió
Az Európai Unió intézményei. A foglalkozás célja az EU fő intézményeinek bemutatása, megismerése volt. Ehhez egy ppt diasort került összeállításra. A foglalkozás végére körvonalazódott az EU összetett munkája, a különböző intézmények feladata. A gyerekek kérdéseket tettek fel, megbeszélésre kerültek az őket érdeklő dolgok. A B komponens diákjai az idei tanévben részt vettek egy EU-ról szóló levelezős versenyen, így ők tájékozottabbak voltak. Jó hangulatú, eredményes foglalkozás volt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. – 2. csoport
Geometria. Rácspontok összekötése. Hány háromszög található a rajzon? Négyzetekből alakzatok alkotása. Szervezeti forma: frontális, csoport, páros és önálló munka. Barchóba játékkal hangolódtunk rá az órára. Síkidomok kitalálása/ négyzet, kör, háromszög/. Közös és eltérő tulajdonságok összegyűjtése, halmazba rendezése. A halmazba odaillő további alakzatok rajzolása. GEOMAG építőből különböző alakzatok építése, különböző feltételekkel. Melyik feladat tetszett a legjobban? Értékeltük a foglakozást. Véleményt alkothattak a gyerekek.
Bűvös alakzatok, számok elhelyezése körökbe, háromszögekbe, bűvös négyzetek. Ráhangolódás: logikai játékok: dáma, torpedó. Számok elhelyezése az ábrába úgy, hogy 3-3 szám összege 200 legyen. 4×4-es bűvös négyzet hiányzó számjegyeinek beírása. Szívesen oldották a feladatokat, volt, aki a könnyebbet választotta, volt, aki a nehezebbel is megbirkózott. Jó hangulatban telt az óra.
Nyelvi foglalkozás – angol – 2. csoport
A Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. Az idővel ismerkedtünk meg. What is the time? kérdésre megtanultunk válaszolni. A tanulók elsajátították a számokat 1-10-ig. Játszottunk BINGO-t. A könnyed, játékos tanulás nem volt megterhelő, a gyerekeknek tetszett a foglalkozás mozgalmassága, változatossága. Közösen énekeltük a „Riddle” című dalt.
Nyelvi foglalkozás – angol – 2. csoport
Az előző foglakozáshoz kapcsolódóan ismét a Manó angol nyelvoktató programmal dolgoztunk. A gyerekek megismerkedtek néhány iskolai felszerelés angol nevével és a színekkel. What is in your bag? Open it. Megnéztük közösen, mi van az ő táskájukban. A gyerekek szívesen végezték el a színezős feladatokat. Közösen elénekeltük az eddig megismert angol dalokat. A foglalkozás végén versenyt rendeztünk. A gyerekek jól érezték magukat, a feladatok megoldása sikerélményt jelentett számukra.