Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Október 11.
A tagországok. Csoport foglalkozás. Feladatlap összeállítása tagországokkal kapcsolatos kérdésekkel
A tagországok megismeréséhez egy feladatlapot kellett összeállítani csoportokban a gyerekeknek. A feladatlapnak tagországokkal kapcsolatos kérdéseket, képes felismerő feladatokat, híres embereket, híres épületeket kellett tartalmazni. Nagyon jó feladatlapok születtek, ezek a következő foglalkozáson kerülnek feldolgozásra.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
89.-90. foglalkozás A1-A2
2019.10.08.-10.11.
Valószínűség számítással kapcsolatos feladatokat oldottunk meg. Ők maguk is találhattak ki feladatokat. Adatokat gyűjtöttünk a környezetünkből, ezeket rendszereztük, értelmeztük. A feladatokat eljátszottuk. Dobókockás játékkal hangolódtunk rá. Autóút terve alapján az útvonalak számának megállapítása, az útvonalak leírása. Kockadobással, pénzérmékkel végzett valószínűségi kísérletek történtek. A kísérletek elvégzésével a gyakoriság, relatív gyakoriság fogalmának kialakítása, események valószínűségének becslése. Jó hangulatban telt az óra.
91.-92. foglalkozás A1-A2
2019.10.16
Kombinatorikai feladatokat oldottunk meg. 5 ember kézfogással bemutatkozik. Hány kézfogás van? A feladat eljátszása. Frontális munka következtében nagyon tetszett a gyerekeknek ez a megoldásforma.4 betű felhasználásával hány monogram készíthető? Értékeltük az órát. Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson? Mennyire vagy elégedett a mai munkáddal? Véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük.