Tematikus foglalkozás – „A” komponens
November 11.
A pingvinek vándorlása. Filmnézés
A pingvinek vándorlása című filmet kezdtük el nézni ezen a foglalkozáson. A gyerekek nagyon szeretik ezeket a természetfilmeket, sokan a foglalkozások hatására otthon is keresik ezeket. Ennek nagyon örülök. Úgy látom a nagy többséget lekötik ezek a filmek. Jó választásnak bizonyult ez a film is.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
November 11.
Hol járunk? Helyek az EU-ban
Egyéni feladatmegoldás. Földrajzi helyek, nevek, állítások csoportosítása. A foglalkozás célja az EU országainak megismerése volt. A gyerekek irányítottan, feladatok segítségével csoportosították az összetartozó fogalmakat, térkép segítségével. Jó hangulatú, eredményes foglalkozást zártunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
97-98. foglalkozás A1-A2
2019.11.08.
A fejlesztő foglalkozáson szívesen vesznek részt a gyerekek. A mai alkalommal az egyenes és fordított arányosságos feladatokat oldottunk meg. Ezen a foglalkozáson a logikus-és kreatív gondolkodás fejlesztésén kívül a következő észségeket szeretném fejleszteni:lényegkiemelés, memória, koncentráció. Ők maguk találhattak ki feladatokat és a társuknak kellett megoldani. Páros munka keretében dolgoztak. Az óra végén véleményt alkottak, látták a hibáikat. Reális az önértékelésük. Vidáman telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
2019. november 14. A/2/24
A foglalkozást ismétléssel kezdtük. A korábban tanult mellékneveket ismételtük át, egy interaktív tananyag segítségével. Ezt követően a melléknevek fokozásának szabályait ismertettem a tanulókkal, majd néhány gyakorló feladat segítségével rögzítettük az új ismeretanyagot. A feladatok között szerepelt párba állítás, ellentét keresés, leírás alapján képkeresés, mondat kiegészítés. A gyerekeknek tetszett a foglalkozás, a változatos feladatok segítették az érdeklődés fenntartását.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 2019.11.13.
A nyelvtanulás során nélkülözhetetlen a megfelelő szótárhasználat. A könyvpiacon nagyon sokféle szótár kapható, amelyek minőségben is nagyon különböznek egymástól. Az sem mindegy természetesen, hogy ki milyen nyelvi szinten van, ill. mik a későbbi célkitűzései. A mai foglalkozáson próbáltam a gyerekeknek segíteni, hogy tudjanak tájékozódni a lehetőségeik közt. Ők természetesen a digitális eszközöket részesítik előnyben, ezért ezeknek a lehetőségeit és korlátait is megpróbáltuk áttekinteni.