Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Január 20.
Játékos zárófoglalkozás
Az utolsó foglalkozáson játékos formában újra felelevenítettük a foglalkozáson szerzett információkat. Négy fős csapatokat alakítottunk, így dolgoztak a gyerekek. Próbáltam érdekes feladatokat összeállítani: villámkérdések, TOTÓ kitöltése, képkeresés, puzzle. A gyerekek nagyon élvezték, szívesen csinálták a feladatokat. A nyertes csapat ajéndékot kapott.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Január 20.
Játékos zárófoglalkozás
Az utolsó foglalkozáson játékos formában újra felelevenítettük a foglalkozáson szerzett információkat. Négy fős csapatokat alakítottunk, így dolgoztak a gyerekek. Próbáltam érdekes feladatokat összeállítani: villámkérdések, TOTÓ kitöltése, képkeresés, puzzle. A gyerekek nagyon élvezték, szívesen csinálták a feladatokat. A nyertes csapat ajándékot kapott.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
109.-110. foglalkozás A1-A2
2020.01.21.-2020.01.24.
A mai foglalkozáson egyszerűbb sorozatokat, szabályjátékokat alkottunk. A gyakorlati életből vettük a példákat. Triviális példák a csupa azonos elemből álló konstans sorozatok, hiszen ezekben két szomszédos elem különbsége mindig 0; a legegyszerűbb nem triviális példák a természetes számok sorozata (0, 1, 2, 3, 4, 5, …) vagy a páros számok sorozata (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, …).
Értékeltük az elmúlt időszakot, a projektet. Nagyon tetszett a gyerekeknek, sajnálták, hogy véget ért. Szívesen vettek részt a foglalkozásokon.
Nyelvi foglalkozás – angol
2020. 01. 23. A/2/27.
A foglalkozás témája a betegségek. A gyerekek megismertek néhány betegséget kifejező új szót. Ezek gyakorlása után elkezdtünk a múlt idővel foglalkozni. Ismertettem a gyerekekkel a múlt idő kifejezésének szabályait, időhatározó szavait. Ezeket az új ismereteket táblázatba foglaltuk, hogy könnyebben tanulható, átlátható legyen. A foglalkozás második felében feladatok segítségével gyakoroltunk. Közösen haladtunk a feladatok megoldásával, arra figyelve, hogy mindenki megértette-e a múlt idő képzésének szabályait. A foglalkozás végén azt tapasztaltam, hogy a tanulók többsége nagyon lelkes volt, az új ismeretanyag, a feladatok változatossága is tetszett nekik.
Nyelvi foglalkozás – német
A/2. 2020.01.22.
Az „Együtt testvérként” projekt záró foglalkozásához érkeztünk. ebből az alkalomból visszatekintettünk az eltelt időszakra, felelevenítettük azokat a témákat, tevékenységi formákat
és ismereteket, amelyek a legemlékezetesebbek voltak. Három kedvenc játékot választottak ki a tanulók: Activity, barkohba és „Ki vagyok én”. Ezekből játszottunk egyet-egyet. Jó hangulatban zártuk a német nyelvi foglalkozások utolsó alkalmát.